General
Zi de consultație:
Luni, ora 9:45-11:15, bir. 318
Unități de conținut curs:
1.Obiectul de studiu, funcțiile comunicării.
Definiții ale termenului de „comunicare”
2.Originile și conceptele de bază ale comunicării
3. Comunicarea ca expresie a organizării interne a psihicului.
4. Inteligența emoțională în procesul comunicării
5. Comunicarea și cunoașterea.
Unități de conținut seminar:
|
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie să cunoască: - explice obiectul de studiu al disciplinei; - descrie originile conceptului de comunicare din perspectivă filosofică, psihologică, sociologică, neurolingvistică; - analizeze bariarele în comunicare; să fie capabil: - propună exemple aplicare a axiomelor comunicării în practică; - argumenteze rolul comunicării ca expresie a organizării interne a psihicului; - demonstreze relația dintre calitățile personale și comunicare, emoție și comunicare; - stabilească legătura dintre aspectul informativ și relațional al comunicării; - formuleze idei evidențiind gândirea în comunicare ca efect pozitiv; - elaboreze un microeseu argumentând rolul Școlii semiotice /Palo Alto în comunicare - stabilească consecințe comunicării defectuoase; - compare cuvânul putere și cuvântul fragilitate în diferite context.
|
Sarcina de seminar nr. 1: „Cuvântul” ca fragilitate și ca putere. Prezentați 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca fragilitate; și, 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca putere. - sarcină pentru notă
Sarcina de seminar nr. 2: Calitățile personale și comunicarea
Unități de conținut:
1. Tipuri de comunicare
2. Comunicare orală
3. Comunicare scrisă
4. Comunicare nonverbală
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie tipurile de comunicare; - selecteze stilul de vorbire în dependență de situația propusă: -descrie caracteristicile comunicării verbale, nonverbale și paraverbale; să fie capabil: - stabilească trăsăturile caracteristice ale textului oficial; - estimeze rolul mijloacelor non-verbale în comunicarea umană - stabilească importanța deținerii competenței de comunicare scrisă; - redacteze textul propus după stilul oficial; - argumenteze importanța comunicării asertive în comunicare. - estimeze rolul comunicării orale în a fi eficient. |
Sarcina de seminar nr. 3: Discursul public
Important! Discursul se va prezenta în fața grupei. Este una din sarcinile obligatorii de realizat.
Tematica:
Condiții de prezentare:
1. Timpul de prezentare: 6-7 minute
2. Structura discursului:
- Introducerea
a) Salutăm publicul și ne prezentăm;
b) Captăm atenția publicului (o glumă, o statistică recentă, o imagine interesantă etc.);
c) Precizăm cât mai clar subiectul discursului;
d) Prezentăm o hartă a discursului (de ex.: astăzi am să vorbesc despre...);
- Cuprinsul discursului:
a) Expune logic ideile principale, argumentele, informațiile relevante pentru fiecare idee;
b) Înainte de a trece de la o idee la alta, rezumă măcar într-o frază ideea principală pe care tocmai ai expus-o;
c) Folosește expresii specifice în trecereea de la o idee la alta (Voi începe întâi să vorbesc despre..., apoi despre..., și voi termina prezentând...);
d) Optează pentru un discurs mai scurt decât unul lung și plictisitor;
- Încheierea:
a) Prezintă din nou harta discursului și încearcă să faci o concluzie generală;
b) Mulțumește pentru atenția acordată;
c) Acordă timp pentru întrebări din partea publicului;
d) Fă comparații puternice și trage anumite concluzii.
Exemple de discursuri:
1. Rolul cuvintelor în educație | Paul Olteanu: https://www.youtube.com/watch?v=oRupMth5WMY
2. De la conflict la conectare | Gaspar Gyorgy: https://www.youtube.com/watch?v=D9N-x6UKbMY
3. Cum să-ți faci gândirea vizibilă | Urania Cremene: https://www.youtube.com/watch?v=F9tEGKpUvO4
4. Fricile care ne blochează | Simona Tache: https://www.youtube.com/watch?v=_H26OMDeClE
5. Ce ti se intampla cand nu "citesti": Razvan Crisan: https://www.youtube.com/watch?v=NLh6ca7zUUQ
Unități de conținut:
1.Analiza sistemică a comunicării prin intermediul tranzacțiilor.
2. Dimensiunea relațională a comunicării
3. Comunicarea în organizații
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - evidențieze aspecte ale ascultării active; - determine nivelul de comunicare în organizație prin exemplele propuse; să fie capabil: - estimeze rolul dimensiunii relaționale a comunicării în organizație; - propună întrebări din perspectivă științifică, familială, publicistică; - analizeze tipuri de comunicări în organizații.
|
Sarcină de seminar obligatorie nr. 4: Dezbaterea. Temele vor fi anunțate la fiecare seminar.
Scopul organizării acestei activități ține de formarea abilităților de argumentare și a competențelor de a munci în echipă.
Temele pentru fiecare echipă:
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Scopul temeii: Această temă are ca scop explorarea problemelor etice, legale și sociale legate de practica eutanasierei, permițându-le studenților să înțeleagă diferitele perspective și să analizeze argumentele pro și contra.
Obiective:
Instrucțiuni:
Evaluare:
Evaluarea activității va fi realizată pe baza:
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Scopul temeii: Această temă are ca scop investigarea problematicii avortului din perspective etice, legale și sociale, ajutând studenții să dezvolte o înțelegere profundă a subiectului; să argumenteze și să reflecteze asupra problemelor morale, legale și de sănătate publică legate de avort.
Obiective:
Activitatea: Dezbatere
Instrucțiuni:
Evaluare:
Evaluarea activității va fi realizată pe baza:
Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale
Obiectivul activității: Scopul activității este de a stimula gândirea critică și înțelegerea complexității dilemei privind responsabilitatea deciziilor luate de inteligența artificială. Studenții vor analiza și vor argumenta cine ar trebui să fie considerat responsabil atunci când IA ia o decizie care afectează negativ o persoană sau un grup. Activitatea promovează dezvoltarea abilităților de argumentare, gândire critică și lucrul în echipă.
Instrucțiuni:
Evaluare:
Evaluarea activității se va face pe baza următoarelor criterii:
IA-241, 06.05.2025
Echipa 1. Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Bălănuță Caterina Tofan Nicolae Bejanu Alexandru Tacu Artemon Bragoi Alexandru Frasîn Cristian |
Grupul Contra Sednev Natalia Chetrari Daniel Roman Mihai Cîrlig Maria Radu Valeria Iacovlev Ștefan
|
Echipa 2. Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Cucerescu Augustin Racoveț Laurențiu Cucerescu Liviu Popa Vladislav Didirenco Victor Gorobeț Iana |
Grupul Contra Poiată Alex Diordiev Stanislav Lungu Vasile Duca David Lazăr Călin
|
IA-242, ???
Echipa Pro: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Adomnița Alexei Țurcanu Damian Bejan Edgar Toderiță Pintilie Belous Ion |
Grupul Contra Sofrone Veaceslav Botnar Ana Scutaru Daniel Buza Cristian Moisei Valentin |
Echipa Contra: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Rudina Anastasia Cazacu Adrian Pleșca Octavian Chiper Vlada Dodi Elena |
Grupul Contra Neagu Cristian Coșciug Alexandru Nazarco Evelina Darie Cristian Melniciuc Daniel Levinte Stanislav |
IA-243, 07.05.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Capița Alexandru Zaicico Axinia Cebotarenco Tudor Visileac Laurențiu |
Grupul Contra Cecan Vladislav Vieru Ornella Galin Adrian Țîmbaliuc Cătălina Gancearuc Daniela
|
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Tîrgola Aurica Godonoga Vadim Postolachi Alexandru Golovaciuc Chiril Mura Adrian |
Grupul Contra Golub Alexandru Moroșan Eduard Gîndea Sandu Jigău Iulian
|
SD-241, 06.05.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Adam Daniel Trelea Marius Apostol Mihail Tatarciuc Ruslana Bălan Andrei Șeremet Cătălin Grubneac Anton |
Grupul Contra Căpățînă Sorin Spînu Gheorghe Climenco Anastasia Smîslov Andrei Cociorva Nicolae Savca Dragoș Mării Alexandr
|
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Cugureanu Chiril Proaspăt Iulian Cugut Neonila Popușoi Dumitru Daniliuc Elisei Pleșca Arina Macari Loredana |
Grupul Contra Eremița Liviu Pisarenco Mihail Ermuurachi Daniela Ocunev Vasile Grostopor Mihaela Mohammad Arian Manza Daniela Macaru Andreea
|
TI-241, ???
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Alexei Mihail Vrancean Damian Bashirov Oscar Vasilachi Gabriel Botnariuc Alexandra |
Grupul Contra Savciuc Elena Capșa Cristina Rodideal Vasile Cotelea Silviu Rența Liviu Dudun Rostislav
|
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Oprea Maxim Gorceac Cristian Niculiță Samuil Grigor Petru Negara Sergiu Istrate Anatolie |
Grupul Contra Murjinschi Leonard Latul Alina Marcoci Ion Lazăr Vasile Lozan Adelina Leahu Mihaela
|
TI-242, 18.04.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Bivol Marius Țurcan Nicoli Bîrcă Damian Țaulean Oleg |
Grupul Contra Bufteag Dumitru Tîrsînă Daniela Bulimestru Gabriel Talpiș Tudor
|
TI-242, 02.05.2025
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Chirsanov Alexandr Sorocan Daniel Ciubotaru Valeria Sarmaniuc Haris |
Grupul Contra Codreanu Nicolae Rîmbu Roman Curaciov Alina Roșca Iana
|
TI-242, 16.05.2025
Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale
Grupul Pro Daniliș Andreea Răzlog Victor Dobic Nicoleta Rață Delia Marcu Anton |
Grupul Contra Frunză Cristian Pușca Vadim Mamaliga Adrian Postolache Cristian Noroc Ion
|
TI-243, 18.04.2025
Ecipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Antohi Liviu-Gabriel Zagorschi Cristian Bacota Daniel Usatov Alexei Mihalachi Gheorghe |
Grupul Contra Bagrin Dumitrița Țapeș Adelina Botezatu Andrei Sîrbu Victor Gherciu Alexandru |
TI-243, 02.05.2025
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Boțan Daniel Sîrbu Maxim Bularga Nichita Scutaru Alexandrina Malairău Dumitru |
Grupul Contra Chițanu Daniel Ozun Mihail Darii Anastasia Moraru Cătălin Gudima Victor Jumiga Maximilian |
TI-244, 15.04.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Badan Dan Tomașenco Emilian Bivol Dragoș Scutelniciuc Eduard |
Grupul Contra Burlacu Cătălina Purcel Ion Caraman Gicu Pagu Mihai Chiochiu Vladislav
|
TI-244, 29.04.2025
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Moroz Vlad Clocicov Alexandru Mihailă Daniel Cojocaru Victor Mahari George |
Grupul Contra Coroban Maxim Lupașcu Victor Damaschin Sorin Lungu Adelina
|
TI-244, 13.05.2025
Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale
Grupul Pro Diacon Daniel Lesnic Livia Domenti Nicolai Jalilati Ahmed |
Grupul Contra Frumosu Alexandru Grosu Emanuela Gandrabur Andrei Golban Daniela Ghidenco Roman
|
TI-245, 15.04.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Belge Batuhan Volcov Dumitru Bulgaru Valeriu Varticean Ariadna |
Grupul Contra Ciuntu Lina-Maria Țehman Gheorghe Cojocari Stanislav Turkmen Ismail Leșco Victor |
TI-245, 29.04,2025
Echipa 2:
Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Corniță Cristian Trohin Alexandru Crețu Mihail Sacaliuc Ion |
Grupul Contra Crudu Cristian Rusu Daniel Cușca Renata Oxani Dorin
|
TI-245, 13.05.2025
Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale
Grupul Pro Ese Emir Ahmet Nirca Sandu Gurschii Daniel Nichitici Artur |
Grupul Contra Hariton Igor Maciuca Daniil Hîrbu Miriam Levandovici Daria |
SI-243, 18.04.2025
Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Adrianov Damian Țoncu Nichita Andronic Daniel Toderici Alexandrin Istrati Cristian |
Grupul Contra Cojocari Jan Tabără Nicolae Corman Gheorghe Sorocean Mihail Lisnic Andrei |
SI-243, 02.05.2025
Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale
Grupul Pro Cotoman Eduard Pisarenco Denis Coțofan Cristian Mihaluța Daniela Jilihovschi Otniel |
Grupul Contra Dobrea Cristian Mânzâlică Cristian El Agha Suhaib Lisnic Dan |
Unități de conținut:
1.Retorica și persuasiune
2. Argumentarea ca element fundamental al comunicării
3. Pregătirea și susținerea prezentării în public
4. Organizarea unui seminar, conferințe.
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - explice noțiunile retorică, persuasiune; - descrie modele de influență și manipulare din diferite situații contextuale; - analileze componentele structurale ale argumentației; să fie capabil: - să formuleze mesaje evidențiind aspecte ale persuasiunii ca elemente în de context situational de comunicare; - explice metodele neargumentative de influență asupra auditoriului; - formuleze critica constructivă la o încălcare a unui angajat; - propună modele de argumentație simplă și argumentație complexă în comuncare; - elaboreze o prezentare publică a unei lucrări științifice cercetate. - organizeze o conferință seminar/ conferință științifică studențească. |
Sarcina de seminar nr. 5: Argumentarea necesitatii profesiilor
🧠 Titlul activității:
„Profesiile – cheia echilibrului în societate”
🎯 Scopul activității:
Conștientizarea rolului esențial pe care diversele profesii îl joacă în buna funcționare a unei societăți și stimularea gândirii critice cu privire la diversitatea ocupațiilor.
✅ Condiții pentru desfășurare
1. Publicul țintă:
2. Durata activității:
3. Materiale necesare:
4. Structura activității:
a) Introducere (5–10 min)
b) Activitate principală (15–20 min)
c) Concluzii și reflecție (5–10 min)
📝 Evaluare:
Unități de conținut:
1.Principiile scrierii academice
2. Condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice
3. Tipurile de lucrări științifice
4. Premise etice și normative ale procesului de cercetare științifică
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie principiile scrierii academice; - caracterizeze tipurile de lucrări științifice; -analizeze condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice - formuleze idei cu character științific evidențiind originalitatea rezultatelor să fie capabil: - analizeze actele normative și standard actuale de elaborare a tezei de licență. - să stabilească impactul publicației științifice - să propună modalități de citări bibliografice după condițiile tehnice a diferitor reviste.
|
Unități de conținut:
1.Valori tematice în cercetarea științifică
2. Etapele scrierii academice. Importanța formulării problematicii, problemei, întrebării
3. Organizarea conceptuală a textului științific
4. Concluzia științifică ca finalitate a procesului de cercetare
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrieți structura tezei de licențe/articol; - definiți conceptele domeniului de cercetare; -analizeze fragmente din literatura de specialitate evidențiind problema cercetării; să fie capabil: - formuleze titlul, problema, actualitatea și caracterul inovativ a problemei cercetate; - formuleze concluzie științifică ca finalitate a procesului de cercetare; - clasifice publicațiile științifice după diferite criterii; - disimineze rezultatele științifice în cadrul diferitor conferințe științifice studențești. |
Unități de conținut:
1. Planificarea lucrării știinţifice și identificarea publicaţiilor de specialitate adecvate și relevante pentru diseminarea rezultatelor cercetărilor realizate. Identificarea cerințelor pentru publicare
2.Elaborarea articolului științific
3.Elaborarea, și redactarea tezei de licență
4.Susținerea tezelor de licență
Identificarea cerințelor pentru publicare
2. Elaborarea structurii publicației științifice. Pregătirea materialului pentru publicare
3. Elaborarea și redactarea tezei de licență
4. Ghidul privind elaborarea și susținerea proiectelor/tezelor de licență UTM
5. Consecințele încălcării integrității scrierii academice
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - să identifice site-uri cu reviste, lucrări de specialitate ; - analizeze regulamentele naționale și internaționale de elaborare a lucrărilor științifice; - compare cerințele pentru publicare în conformitate cu clasificarea publicației științifice; să fie capabil: - elaboreze un articol științific respectând structura publicației; -redacteze lucrarea științifică în conformitate cu recomandările / ghidurile propuse de instituție; - analizeze ghidului privind elaborarea și susținerea tezelor de licență; - redacteze proiectul:Teza de an, conform structurii propuse în Ghid. |
Unități de conținut:
1.Principiul integrității - element esențial al activității de cercetare.
2. Acțiuni de încălcare a integrității scrierii academice.
3. Consecințele încălcării integrității scrierii academice .
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie esența conceptului de integritate; - evidențieze principiul de integritate în activitatea de cercetare; să fie capabil: - aplice principiul integrității în activitatea de cercetare; - analizeze acțiunile de încălcare a integrității scrierii academice; - deducă consecințele plagiatului, autoplagiatului, fabricarea sau alterarea voită a datelor experimentale în cercetare. |
IMPORTANT!
TESTAREA NR 1 = Nota de la extemporalul nr. 1 (prin intermediul platformei ELSE) + Nota de la extemporalul nr. 2 (prin intermediul platformei ELSE)
TESTAREA NR. 2 = Nota de la extemporalul nr. 3 (prin intermediul platformei ELSE) + Nota de la extemporalul nr. 4 (prin intermediul platformei ELSE) + Testare scrisă la scrierea academică.
Data de desfășurare a extemporalului pentru seria de marți:
Extemporalul nr. 1: 18.02 - transferat pentru data de 25 februarie
Extemporalul nr. 2: 25.02 - transferat pentru data de 11 martie
Extemporalul nr. 3: 11.03 - transferat pentru 25 martie
Extemporalul nr. 4: 15.04
Data de desfășurare a extemporalului pentru seria de vineri:
Extemporalul nr. 1: 21.02
Extemporalul nr. 2: 28.02 - transferat pentru data de 14 martie
Extemporalul nr. 3: 14.03 - transferat pentru data de 28 martie
Extemporalul nr. 4: 18.04
Testarea nr. 2
Seria de marți, 13.05.2025
Seria de vineri, 16.05.2025
Pentru testarea nr. 2 se pregătește informația de la tema nr. 6 din suportul de curs.
Întrebările pentru testare:
Acest extemporal este pentru cei care vor să-și îmbunătățească rezultatele după prima atestare.
Seria de marți
Bălănuță Caterina
Adomnița Alexei
Capița Alexandru
Adam Daniel
Diordiev Stanislav
Darie Cristian
Gîndea Sandu
Daniliuc Elisei
Popa Vladislav
Rudina Anastasia
Visileac Laurențiu
Manza Daniela
Seria de vineri
Alexei Mihail
Istrate Anatolie
Niculiță Samuil
Bivol Marius
Daniliș Andreea
Pușca Vadim
Țaulean Oleg
Antohi Liviu-Gabriel
Darii Anastasia
Sîrbu Maxim
Badan Dan
Damaschin Sorin
Jalilati Ahmed
Purcel Ion
Belge Batuhan
Ese Emir Ahmet
Nirca Sandu
Volcov Dumitru
Adrianov Damian
Istrati Cristian
Tabără Nicolae-Roman
Gherciu Alexandru
Rata Delia
Seria de marți
Bejanu Alexandru
Bejan Edgar
Cebotarenco Tudor
Apostol Mihail
Duca David
Dodi Elena
Jigău Iulian
Eremița Liviu
Racoveț Laurențiu
Scutaru Daniel
Zaicico Axinia
Seria de vineri
Bashirov Oscar
Latul Alina
Oprea Maxim
Bîrcă Damian
Dobic Nicoleta
Răzlog Victor
Țurcan Nicoli
Bacota Daniel
Gudima Victor
Sîrbu Victor
Bivol Dragoș
Diacon Daniel
Lesnic Livia
Scutelniciuc Eduard
Bulgaru Valeriu
Gurschii Daniel
Oxani Dorin
Andronic Daniel
Jilihovschi Otniel
Toderici Alexandrin
Seria de marți
Bragoi Alexandru
Belous Ion
Cecan Vladislav
Bălan Andrei
Frasîn Cristian
Levinte Stanislav
Moroșan Eduard
Ermurachi Daniela
Radu Valeria
Sofrone Veaceslav
Mării Alexandr
Seria de vineri
Botnariuc Alexandra
Lazăr Vasile
Rența Liviu
Bufteag Dumitru
Frunză Cristian
Roșca Iana
Bagrin Dumitrița
Jumiga Maximilian
Țapeș Adelina
Burlacu Cătălina
Domenti Nicolai
Lungu Adelina
Tomașenco Emilian
Ciuntu Lina-Maria
Hariton Igor
Rusu Daniel
Cojocari Jan
Lisnic Livia
Țoncu Nichita
Seria de marți
Chetrari Daniel
Botnar Ana
Galin Adrian
Căpățînă Sorin
Gorobeț Iana
Melniciuc Daniel
Mura Adrian
Grostopor Mihaela
Roman Mihai
Toderiță Pintilie
Mohammad Arian
Seria de vineri
Capșa Cristina
Leahu Mihaela
Rodideal Vasile
Bulimestru Gabriel
Mamaliga Adrian
Rîmbu Roman
Botezatu Andrei
Malairău Dumitru
Usatov Alexei
Caraman Gicu
Frumosu Alexandru
Lupașcu Victor
Cojocari Stanislav
Hîrbu Miriam
Sacaliuc Ion
Corman Gheorghe
Lisnic Dan
Seria de marți
Cîrlig Maria
Buza Cristian
Gancearuc Daniela
Climenco Anastasia
Iacovlev Ștefan
Moisei Valentin
Postolachi Alexandru
Sednev Natalia
Țurcanu Damian
Ocunev Vasile
Seria de vineri
Cotelea Silviu
Lozan Adelina
Savciuc Elena
Chirsanov Alexandr
Marcu Anton
Sarmaniuc Haris
Boțan Daniel
Mihalachi Gheorghe
Zagorschi Cristian
Chiochiu Vladislav
Gandrabur Andrei
Mahari George
Corniță Cristian
Leșco Victor
Trohin Alexandru
Cotoman Eduard
Mânzâlică Cristian
Seria de marți
Cucerescu Augustin
Cazacu Adrian
Godonoga Vadim
Cociorva Nicolae
Lazăr Călin
Nazarco Evelina
Tîrgola Aurica
Grubneac Anton
Tacu Artemon
Tofan Nicolae
Pisarenco Mihail
Pleșca Arina
Seria de vineri
Dudun Rostislav
Marcoci Ion
Vasilachi Gabriel
Ciubotaru Valeria
Noroc Ion
Sorocan Daniel
Bularga Nichita
Moraru Cătălin
Clocicov Alexandru
Ghidenco Roman
Mihaila Daniel
Crețu Mihail
Levandovici Daria
Turkmen Ismail
Coțofan Cristian
Mihaluța Daniela
Seria de marți
Cucerescu Liviu
Chiper Vlada
Golovaciuc Chiril
Cugureanu Chiril
Lungu Vasile
Neagu Cristian
Țîmbaliuc Cătălina
Macari Loredana
Popușoi Dumitru
Proaspăt Iulian
Savca Dragoș
Smîslov Andrei
Seria de vineri
Gorceac Cristian
Murjinschi Leonard
Vrancean Damian
Codreanu Nicolae
Postolache Cristian
Talpiș Tudor
Chițanu Daniel
Ozun Mihail
Cojocaru Victor
Golban Daniela
Moroz Vlad
Crudu Cristian
Maciuca Daniil
Țehman Gheorghe
Dobrea Cristian
Pisarenco Denis
Seria de marți
Didirenco Victor
Coșciug Alexandru
Golub Alexandru
Cugut Neonila
Poiată Alex
Pleșca Octavian
Vieru Ornella
Macaru Andreea
Spînu Gheorghe
Șeremet Cătălin
Tatarciuc Ruslana
Trelea Marius
Seria de vineri
Grigor Petru
Negara Sergiu
Curaciov Alina
Pușca Vadim
Tîrsînă Daniela
Darii Anastasia
Scutaru Alexandrina
Coroban Maxim
Grosu Emanuela-Evelin
Pagu Mihai-Cătălin
Cușca Renata
Nichitici Artur
Varticean Ariadna
El Agha Suhaib
Sorocean Mihail
Lucrul individual este elaborarea unui articol științific. Formați o echipă de 3 persoane în interiorul grupei. Termen de prezentare: 30 aprilie 2025
Criteriile de elaborare a articolului științific le găsiți mai jos.
Temele pentru articolul științific - fiecare echipă își selectează o temă, diferită de celelalte echipe. Accesați linkul pentru înregistrare
Criterii de evaluare și barem de notare pentru articolul științific (Scor total: 100 puncte)
Criteriu |
Descriere |
Punctaj maxim |
Claritatea titlului |
Titlul este precis, concis și reflectă conținutul articolului |
5 puncte |
Structura articolului |
Respectă formatul științific standard (titlu, rezumat, introducere (actualitatea, scopul, obiectivele, metodologie), rezultate (pararaful 1), discuții (paragraful 2), concluzii, bibliografie) |
15 puncte |
Rezumatul (abstractul) |
Prezintă clar scopul, metoda, principalele rezultate și concluzii |
10 puncte |
Originalitatea și relevanța temei |
Tema este de actualitate și aduce un plus de valoare domeniului (argumentare prin actualitate) |
10 puncte |
Claritatea obiectivelor și scopului |
Obiectivele sunt bine definite, formulate clar, scopul este relevant |
10 puncte |
Rigorozitatea metodologică |
Metoda este bine aleasă, descrisă clar și justificată științific |
15 puncte |
Analiza și interpretarea datelor (paragraful 1 și 2) |
Datele sunt corect analizate, interpretarea este logică și bine argumentată |
15 puncte |
Concluzii și contribuții |
Concluziile sunt relevante, coerente cu obiectivele și evidențiază contribuțiile cercetării |
10 puncte |
Stilul academic și redactarea |
Limbajul este academic, coerent, fără greșeli gramaticale sau de redactare |
5 puncte |
Bibliografie și citări |
Sunt utilizate surse științifice relevante, corect citate (în paranteză pătrată, după model [numărul sub care se află sursa bibliografică, numărul paginii din sursă]). |
5 puncte |
Total |
|
100 puncte |
Scală de notare finală:
90-100 puncte – Excelent: articol foarte bine documentat și redactat, contribuție științifică evidentă = nota 10
75-89 puncte – Foarte bine: respectă standardele, cu mici îmbunătățiri necesare = nota 9
60-74 puncte – Bine: lucrare bună, dar cu lacune metodologice sau de argumentare = nota 8
50-59 puncte – Satisfăcător: conține erori semnificative sau elemente lipsă = nota 7
30-49 puncte – Nesatisfăcător: nu respectă standardele unui articol științific = nota 6
20-39 puncte – nerespectarea totală a rigorilor de elaborare a unui articol științific = nota 5
Exemplu de scop și obiective:
Tema: Comunicarea și impactul Inteligenței Artificiale asupra societății contemporane
Scopul temei:
Scopul acestei teme este de a analiza modul în care inteligența artificială (IA) influențează procesul de comunicare în societatea contemporană, subliniind atât beneficiile, cât și provocările pe care le aduce această tehnologie în interacțiunile interumane, în comunicarea organizațională și în mass-media. Prin acest studiu, se urmărește înțelegerea impactului profund pe care IA îl are asupra eficienței, accesibilității și autenticitații comunicării, precum și identificarea riscurilor și oportunităților asociate utilizării acesteia în diferite domenii ale vieții sociale și profesionale. De asemenea, se va examina modul în care viitorul tehnologic va modela comunicarea în relațiile interumane și în cadrul organizațiilor, având în vedere atât aspectele pozitive, cât și cele negative ale acestei evoluții.
Obiectivele temei:
Metode de Cercetare Filosofice:
Metode de Cercetare Ingineresti:
Rezumat:
Inteligența artificială (IA) a devenit un factor esențial în evoluția societății contemporane, având un impact profund asupra proceselor de comunicare. Aplicabilitatea sa în diverse domenii – de la interacțiuni interumane până la comunicarea organizațională și mass-media – a adus atât beneficii semnificative, cât și provocări considerabile. Scopul acestei teme este de a analiza modul în care IA influențează aceste aspecte ale comunicării, cu accent pe atât pe aspectele pozitive, cât și pe cele negative.
Unul dintre principalele beneficii ale inteligenței artificiale în comunicare este automatizarea proceselor de interacțiune, care facilitează schimburile rapide de informații. În acest context, asistenții virtuali, chatbot-urile și platformele de customer support bazate pe IA permit o comunicare rapidă și eficientă, economisind timp și resurse. Aceste tehnologii sunt capabile să înțeleagă și să răspundă cerințelor utilizatorilor într-un mod personalizat, ceea ce îmbunătățește experiența acestora. În plus, IA joacă un rol esențial în procesarea și analiza datelor masive, oferind companiilor posibilitatea de a înțelege mai bine comportamentele clienților și de a adapta strategiile de marketing și comunicare în funcție de preferințele acestora.
În concluzie, impactul inteligenței artificiale asupra comunicării în societatea contemporană este complex și ambivalent. Deși aduce numeroase beneficii, precum eficiența și personalizarea interacțiunilor, există și provocări semnificative, precum riscurile de manipulare a informației, pierderea intimității și afectarea relațiilor interumane. Pentru a asigura un impact pozitiv al IA asupra comunicării, este necesar un cadru etic și reglementări clare, care să protejeze interesele individului și să sprijine o utilizare responsabilă a acestei tehnologii.
În domeniul comunicării interumane, IA a permis crearea unor platforme de socializare și aplicații care facilitează interacțiuni rapide și eficiente, cum ar fi rețelele sociale sau aplicațiile de mesagerie. Aceste instrumente sunt acum alimentate de algoritmi de IA care filtrează și prioritizează informațiile pe care utilizatorii le primesc, având astfel un impact asupra modului în care oamenii interacționează și își formează opiniile. În același timp, însă, dependența de aceste tehnologii poate duce la o diminuare a interacțiunilor față în față și la o izolare socială mai mare.
În ceea ce privește comunicarea organizațională, IA aduce un avantaj semnificativ în optimizarea fluxurilor de informație interne, prin automatizarea proceselor de comunicare între departamente sau echipe. De asemenea, IA poate fi folosită pentru a analiza comportamentele angajaților și pentru a oferi feedback personalizat, facilitând astfel îmbunătățirea performanței și creșterea satisfacției în rândul acestora. Totuși, există și riscuri legate de utilizarea IA în acest domeniu, cum ar fi protecția datelor personale sau riscul de suprasolicitare a angajaților din cauza volumului mare de informații gestionate automat.
Mass-media este un alt sector puternic influențat de IA. Algoritmii care controlează platformele de știri și rețelele sociale au transformat modul în care informațiile sunt distribuite și consumate. IA este capabilă să personalizeze fluxurile de știri și să adapteze conținutul pentru a răspunde preferințelor individuale ale utilizatorilor, însă aceasta poate duce și la fenomenul de "camera de ecou", unde indivizii sunt expuși doar la informațiile care le confirmă deja convingerile, încurajând polarizarea opiniilor. De asemenea, IA poate fi folosită pentru a crea știri false sau pentru a manipula opinia publică, ridicând astfel probleme legate de etică și responsabilitate.
Pentru admiterea la examen prezența la curs și la seminar e obligatorie în proporție de 90%.
Susținerea sarcinilor de seminar:
În timpul seminarului - sarcina poate fi notată cu de la 5 până la 10 (***nota 10 dacă s-a oferit o explicație, argumentare, interpretare deplină a temei discutate).
Sarcina de seminar expediată pe email se notează cu nota de la 5 la 8, în dependență de respectarea criteriilor de elaborare a sarcinii de seminar.
Grupa IA-241
25.03.2025
1. Bălănuță Caterina
2. Bejanu Alexandru
3. Bragoi Alexandru
4. Chetrari Daniel
5. Cîrlig Maria
6. Cucerescu Liviu
7. Cucerescu Augustin
8. Tacu Artemon
08.04.2025
1. Didirenco Victor
2. Diordiev Stanislav
3. Duca David
4. Frasîn Cristian-Constantin
5. Gorobeț Iana
6. Iacovlev Ștefan
7. Lazăr Călin
8. Tofan Nicolae
06.05.2025
1. Lungu Vasile
2. Poiată Alex
3. Popa Vladislav
4. Racoveț Laurențiu
5. Radu Valeria
6. Roman Mihai
7. Sednev Natalia
IA-242
28.03.2025
1. Adomnița Alexei
2. Bejan Edgar
3. Belous Ion
4. Botnar Ana
5. Buza Cristian
6. Cazacu Adrian
7. Chiper Vlada
8. Coșciug Alexandru
9. Darie Cristian
10. Dodi Elena
11.04.2025
1. Levinte Stanislav
2. Melniciuc Daniel
3. Moisei Valentin
4. Nazarco Evelina
5. Neagu Cristian
6. Pleșca Octavian
7. Rudina Anastasia
8. Scutaru Daniel
9. Sofrone Veaceslav
10. Toderiță Pintilie
11. Țurcanu Damian
IA-243
26.03.2025
1. Capița Alexandru
2. Cebotarenco Tudor
3. Cecan Vladislav
4. Galin Adrian
5. Gancearuc Daniela
6. Godonoga Vadim
09.04.2025
1. Golovaciuc Chiril
2. Golub Alexandru
3. Gîndea Sandu
4. Jigău Iulian
5. Moroșan Eduard
6. Mura Adrian
07.05.2025
1. Postolachi Alexandru
2. Tîrgola Aurica
3. Țîmbaliuc Cătălina
4. Vieru Ornella
5. Visileac Laurențiu
6. Zaicico Axenia
SD-241
25.03.2025
1. Adam Daniel
2. Apostol Mihail
3. Bălan Andrei
4. Căpățînă Sorin
5. Climenco Anastasia
6. Cociorva Nicolae
7. Cugurean Chiril
8. Cugut Neonila
9. Daniliuc Elisei
10. Tatarciuc Ruslana
08.04.2025
1. Eremița Liviu
2. Ermurachi Daniela
3. Grostopor Mihaela
4. Grubneac Anton
5. Macari Loredana
6. Macaru Andreea
7. Manza Daniela
8. Mării Alexandr
9. Mohhamad Arian
10. Trelea Marius
06.05.2025
1. Ocunev Vasile
2. Pisarenco Mihail
3. Pleșca Arina
4. Popușoi Dumitru
5. Proaspăt Iulian
6. Savca Dragoș
7. Smâslov Andrei
8. Spânu Gheorghe
9. Șeremet Cătălin
TI-241
28.03.2025
1. Alexei Mihail
2. Bashirov Oscar
3. Botnariuc Alexandra
4. Capșa Cristina
5. Cotelea Silviu
6. Dudun Rostislav
7. Gorceac Cristian
8. Grigor Petru
9. Istrate Anatolie
10. Latul Alina
11. Lazăr Vasile
11.04.2025
1. Leahu Mihaela
2. Lozan Adelina
3. Marcoci Ion
4. Murjinschi Leonard
5. Negara Sergiu
6. Niculiță Samuil
7. Oprea Maxim
8. Rența Liviu
9. Rodideal Vasile
10. Savciuc Elena
11. Vasilachi Gabriel
12. Vrancean Damian
TI-242
04.04.2025
1. Bivol Marius
2. Bîrcă Damian
3. Bufteag Dumitru
4. Bulimestru Gabriel
5. Chirsanov Alexandr
6. Ciubotaru Valeria
7. Codreanu Nicolae
8. Curaciov Alina
9. Țaulean Oleg
18.04.2025
1. Daniliș Andreea
2. Dobic Nicoleta
3. Frunză Cristian
4. Mamaliga Adrian
5. Marcu Anton
6. Noroc Ion
7. Postolache Cristian
8. Pușca Vadim
9. Țurcan Nicoli
02.05.2025
1. Rață Delia
2. Răzlog Victor
3. Roșca Iana
4. Rîmbu Roman
5. Sarmaniuc Haris
6. Sorocan Daniel
7. Talpiș Tudor
8. Tîrsînă Daniela
TI-243
04.04.2025
1. Antohi Liviu-Gabriel
2. Bacota Daniel
3. Bagrin Dumitrița
4. Botezatu Andrei
5. Boțan Daniel
6. Bularga Nichita
7. Chițanu Daniel
18.04.2025
1. Darii Anastasia
2. Gherciu Alexandru
3. Gudima Victor
4. Jumiga Maximilian
5. Malairău Dumitru
6. Mihalachi Gheorghe
7. Moraru Cătălin
02.05.2025
1. Ozun Mihail
2. Scutaru Alexandrina
3. Sîrbu Maxim
4. Sîrbu Victor
5. Țapeș Adelina
6. Usatov Alexei
7. Zagorschi Cristian
TI-244
01.04.2025
1. Badan Dan
2. Bivol Dragoș
3. Burlacu Cătălina
4. Caraman Gicu
5. Chiochiu Vladislav
6. Clocicov Alexandru
7. Cojocaru Victor
8. Coroban Maxim
9. Damaschin Sorin
15.04.2025
1. Diacon Daniel
2. Domenti Nicolai
3. Frumosu Alexandru
4. Gandrabur Andrei
5. Ghidenco Roman
6. Golban Daniela
7. Grosu Emanuela-Evelin
8. Jalilati Ahmed-Najdat
9. Lesnic Livia
29.04.2025
1. Lungu Adelina
2. Lupașcu Victor
3. Mahari George
4. Mihaila Daniel
5. Moroz Vlad
6. Pagu Mihai-Cătălin
7. Purcel Ion
8. Scutelniciuc Eduard
9. Tomașenco Emilian
TI-245
01.04.2025
1. Belge Batuhan
2. Bulgaru Valeriu
3. Ciuntu Alina-Maria
4. Cojocari Stanislav
5. Corniță Cristian
6. Crețu Mihail
7. Crudu Cristian
8. Cușca Renata
15.04.2025
1. Ese Emir Ahmet
2. Gurschii Daniel
3. Hariton Igor
4. Hîrbu Miriam
5. Leșco Victor
6. Levandovici Daria
7. Maciuca Daniil
8. Nichitici Artur
29.04.2025
1. Nirca Sandu
2. Oxani Dorin
3. Rusu Daniel
4. Sacaliuc Ion
5. Trohin Alexandru
6. Turkmen Ismail
7. Țehman Gheorghe
8. Varticean Ariadna
9. Volcov Dumitru
SI-243
04.04.2025
1. Adrianov Damian
2. Andronic Daniel
3. Cojocari Jan
4. Corman Gheorghe
5. Coțofan Cristian
6. Dobrea Cristian
18.04.2025
1. El Agha Suhaib
2. Istrati Cristian
3. Jilihovschi Otniel
4. Lisnic Andrei
5. Lisnic Dan
6. Mânzâlică Cristian
02.05.2025
1. Mihaluța Daniela
2. Pisarenco Denis
3. Sorocean Mihail
4. Tabără Nicolae-Roman
5. Toderici Alexandrin
6. Țoncu Nichita
Sarcinile obligatorii pentru seminar sunt:
Sarcina de seminar nr. 1: „Cuvântul” ca fragilitate și ca putere. Prezentați 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca fragilitate; și, 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca putere. - susținut în cadrul seminarului/***la moment poate fi expediată pe email.
Sarcina de seminar nr. 3: Discursul public - după cum este fiecare programat (***poate fi amânat, dar susținut până la sfârșitul semestrului)
Sarcină de seminar obligatorie nr. 4: Dezbaterea - doar în timpul seminarului, după cum sunt programate echipele
Sarcina de seminar nr. 5: Argumentarea necesitatii profesiilor - activitate realizată doar în cadrul seminarului (***deja a avut loc, în dependență de fiecare grupă în mod separat- nu poate fi repetată)
În această rubrică găsiți întrebările pentru examen.
Seria TI-241, TI-242, TI-243, TI-244, TI-245, SI-243
Consultația: 24.05.2025, ora 11:00, sala 6-2
Examen: 26.05.2025, sala 402, după cum urmează:
TI-241, ora 08:00
TI-242, ora 10:00
TI-243, ora 12:00
TI-244, ora 14:00
TI-245, ora 16:00
SI-243, ora 16:00
Seria IA-241, IA-242, IA-243, SD-241
Consultația: ora 16:00, sala 310
Examen: 05.06.2025, sala 310, după cum urmează:
IA-241, ora 09:00
IA-242, ora 11:00
IA-243, ora 13:00
SD-241, ora 15:00
Echipa nr. 1
Tema: Rolul comunicării academice în formarea identității profesionale
Obiectiv: Să înțelegeți și să identificați modalități prin care comunicarea academică contribuie la dezvoltarea profesională.
Sarcini:
Echipa nr. 2
Tema: Importanța structurii în redactarea unui text academic
Obiectiv: Să identificați și să înțelegeți componentele de bază ale unui text academic bine structurat.
Sarcini:
Echipa nr. 3
Tema: Strategii eficiente de parafrazare și evitare a plagiatului
Obiectiv: Să exersați tehnici de parafrazare și să înțelegeți riscurile plagiatului.
Sarcini:
Parafrazarea este o strategie esențială în scrierea academică, deoarece permite reformularea ideilor altora cu propriile cuvinte, demonstrând înțelegerea conținutului. Pentru a parafraza eficient, este important să citești atent sursa, să înțelegi sensul mesajului și apoi să îl rescrii fără a copia structura sau expresiile-cheie. Utilizarea corectă a citărilor este esențială, chiar și în cazul parafrazării. Evitarea plagiatului presupune onestitate intelectuală, respectarea normelor de citare și utilizarea unui stil propriu. Practica și revizuirea constantă sunt cheia dezvoltării unui stil academic autentic și responsabil.
Echipa nr. 4
Tema: Cum construim un argument academic convingător?
Obiectiv: Să formulați și să susțineți argumente solide într-un context academic.
Sarcini:
Echipa nr. 5
Tema: Comunicarea scrisă vs. comunicarea orală în mediul academic
Obiectiv: Să analizați diferențele, avantajele și limitările celor două forme de comunicare.
Sarcini:
Aspect |
Comunicare scrisă |
Comunicare orală |
Structură |
|
|
Claritate |
|
|
Interactivitate |
|
|
Exemple de utilizare |
|
|
Echipa nr. 6
Tema: Erori frecvente în scrierea academică și cum le evităm
Obiectiv: Să identificați greșeli comune în redactarea academică și să formulați recomandări de bună practică.
Sarcini:
Echipa nr. 7
Tema: Stilul academic: caracteristici și adaptabilitate la diferite discipline
Obiectiv: Să identificați trăsăturile stilului academic și particularitățile în funcție de domeniu.
Sarcini: