Topic outline

  • General

    Zi de consultație:

    Luni, ora 9:45-11:15, bir. 318

  • Tema 1. Comunicarea -paradigmă structural - expresivă a ființei umane

    Unități de conținut curs:

    1.Obiectul de studiu, funcțiile comunicării. 

    Definiții ale termenului de „comunicare” 

    2.Originile și conceptele de bază ale comunicării 

    3. Comunicarea ca expresie a organizării interne a psihicului.

    4. Inteligența emoțională în procesul comunicării

    5. Comunicarea și cunoașterea.

    Unități de conținut seminar:

    1. Axiomele comunicării. 
    2. Modalități de dezamorsare a barierelor în comunicare. 
    3. Calitățile personale și comunicarea.
    4.  „Cuvântul” ca putere și fragilitate

    În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie 

    să cunoască:

    -        explice obiectul de studiu al disciplinei;

    -        descrie originile conceptului de comunicare din perspectivă  filosofică, psihologică, sociologică, neurolingvistică;

    -        analizeze bariarele în comunicare;

    să fie capabil:

    -        propună exemple aplicare a axiomelor comunicării în practică;

    -        argumenteze rolul comunicării ca expresie a organizării interne a psihicului;

    -        demonstreze relația dintre calitățile personale și comunicare, emoție și comunicare;

    -        stabilească legătura dintre aspectul informativ  și relațional al comunicării;

    -         formuleze idei evidențiind gândirea în comunicare ca efect pozitiv;

    -        elaboreze un microeseu argumentând rolul Școlii semiotice /Palo Alto  în comunicare

    -        stabilească consecințe comunicării defectuoase;

    -        compare cuvânul putere și cuvântul fragilitate în diferite context.

     

  • Tema 2: Abordarea sistemică a comunicării

    Unități de conținut:

    1. Tipuri de comunicare

    2. Comunicare orală

    3. Comunicare scrisă

    4. Comunicare nonverbală

    În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

    să cunoască:

    - descrie tipurile de comunicare;

    - selecteze stilul de vorbire în dependență de situația propusă:

    -descrie caracteristicile comunicării verbale, nonverbale și paraverbale;

    să fie capabil:

    - stabilească trăsăturile caracteristice ale textului oficial;

    - estimeze rolul mijloacelor non-verbale în comunicarea umană

    - stabilească importanța deținerii competenței de comunicare scrisă;

    - redacteze textul propus după stilul oficial;

    - argumenteze importanța comunicării asertive în comunicare.

    - estimeze rolul comunicării orale în a fi eficient.

    Sarcina de seminar nr. 3: Discursul public

    Important! Discursul se va prezenta în fața grupei. Este una din sarcinile obligatorii de realizat.

    Tematica:

    • Rolul produselor alimentare pe înțelesul copiilor.​
    • Creativitatea este în școală?​
    • Valoarea educației pentru o societate.​
    • Puterea vulnerabilității.​
    • Secretul fericit pentru o muncă mai bună.​
    • Modul în care gândim despre caritate este complet greșit sau este adevărat?​
    • Rolul surprinzător al motivației.​
    • Deținem control asupra propriilor decizii?​
    • Despre pasiune și muzică.​
    • De ce suntem fericiți?​
    • Liderii inspiră încredere pentru acțiune?​
    • Vrei să ajuți pe cineva? Taci si asculta!​
    • Cum să găsești și să faci munca pe care o iubești?

    Condiții de prezentare: 

    1. Timpul de prezentare: 6-7 minute

    2. Structura discursului:

    - Introducerea

    a) Salutăm publicul și ne prezentăm;

    b) Captăm atenția publicului (o glumă, o statistică recentă, o imagine interesantă etc.);

    c) Precizăm cât mai clar subiectul discursului;

    d) Prezentăm o hartă a discursului (de ex.: astăzi am să vorbesc despre...);

    - Cuprinsul discursului:

    a) Expune logic ideile principale, argumentele, informațiile relevante pentru fiecare idee;

    b) Înainte de a trece de la o idee la alta, rezumă măcar într-o frază ideea principală pe care tocmai ai expus-o;

    c) Folosește expresii specifice în trecereea de la o idee la alta (Voi începe întâi să vorbesc despre..., apoi despre..., și voi termina prezentând...);

    d) Optează pentru un discurs mai scurt decât unul lung și plictisitor;

    - Încheierea:

    a) Prezintă din nou harta discursului și încearcă să faci o concluzie generală;

    b) Mulțumește pentru atenția acordată;

    c) Acordă timp pentru întrebări din partea publicului;

    d) Fă comparații puternice și trage anumite concluzii.

    Exemple de discursuri:

    1. Rolul cuvintelor în educație | Paul Olteanu: https://www.youtube.com/watch?v=oRupMth5WMY

    2. De la conflict la conectare | Gaspar Gyorgy: https://www.youtube.com/watch?v=D9N-x6UKbMY

    3. Cum să-ți faci gândirea vizibilă | Urania Cremene: https://www.youtube.com/watch?v=F9tEGKpUvO4

    4. Fricile care ne blochează | Simona Tache: https://www.youtube.com/watch?v=_H26OMDeClE

    5. Ce ti se intampla cand nu "citesti": Razvan Crisan: https://www.youtube.com/watch?v=NLh6ca7zUUQ

     

    • Tema 3. Paradigma formal -tranzacțională și relațional sistemică a comunicării

      Unități de conținut:

      1.Analiza sistemică a comunicării prin intermediul tranzacțiilor.

      2. Dimensiunea relațională a comunicării

      3. Comunicarea în organizații

      În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

      să cunoască:

      - evidențieze aspecte ale ascultării active;

      - determine nivelul de comunicare în organizație prin exemplele propuse;

      să fie capabil:

      - estimeze rolul dimensiunii relaționale a comunicării în organizație;

      - propună întrebări din perspectivă științifică, familială, publicistică;

      - analizeze tipuri de comunicări în organizații.

       

      Sarcină de seminar obligatorie nr. 4: Dezbaterea. Temele vor fi anunțate la fiecare seminar.

      Scopul organizării acestei activități ține de formarea abilităților de argumentare și a competențelor de a munci în echipă.

      Temele pentru fiecare echipă:

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Scopul temeii: Această temă are ca scop explorarea problemelor etice, legale și sociale legate de practica eutanasierei, permițându-le studenților să înțeleagă diferitele perspective și să analizeze argumentele pro și contra.

      Obiective:

      1. Înțelegerea conceptului de eutanasiere – Definirea termenului și diferențierea dintre eutanasierea activă și pasivă.
      2. Analiza perspectivei etice – Discutarea dilemelor etice legate de dreptul la viață și autonomia individului.
      3. Investigarea aspectelor legale – Examinarea statutului legal al eutanasierei în diferite țări și reglementările ce vizează această practică.
      4. Evaluarea implicațiilor sociale – Analiza impactului social și psihologic al eutanasierei asupra familiilor, comunităților și profesioniștilor din domeniul sănătății.

      Instrucțiuni:

      1. Pregătirea argumentelor: Fiecare grup va pregăti o listă de argumente pe care le consideră relevante pentru susținerea poziției grupului din care fac parte. Se va încuraja folosirea unor surse de informare, cum ar fi cărți, articole academice și studii de caz.
        • Grupul pro eutanasiere poate aduce argumente precum:
          • Dreptul la autonomie personală și alegerea momentului morții.
          • Eliminarea suferinței inutile în cazuri de boli incurabile.
          • Exemplul țărilor în care eutanasierea este legalizată și reglementată eficient.
        • Grupul contra eutanasiere poate aduce argumente precum:
          • Riscurile abuzului și ale aplicării necorespunzătoare.
          • Protejarea dreptului la viață și valorificarea opțiunilor alternative, cum ar fi îngrijirea paliativă.
          • Impactul moral și spiritual al eutanasierei.
      2. Dezbaterea: Fiecare grup va prezenta argumentele sale într-o dezbatere moderată. După prezentarea punctelor de vedere, se va acorda timp pentru întrebări și răspunsuri între grupuri.
      3. Reflecție: După încheierea dezbaterii, studenții vor răspunde la următoarele întrebări pentru a reflecta asupra subiectului:
        • Ce aspecte ale eutanasierei ți-au schimbat perspectiva asupra acestui subiect?
        • Crezi că ar trebui să existe reglementări mai stricte pentru a preveni abuzurile în cazul eutanasierei? De ce da sau de ce nu?
        • Care sunt alternativele etice și legale la eutanasiere care ar putea fi explorate?

      Evaluare:

      Evaluarea activității va fi realizată pe baza:

      • Clarității și consistenței argumentelor prezentate.
      • Capacității de a argumenta într-o manieră logică și respectuoasă.
      • Participării active la discuțiile grupului și la reflecție.

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Scopul temeii: Această temă are ca scop investigarea problematicii avortului din perspective etice, legale și sociale, ajutând studenții să dezvolte o înțelegere profundă a subiectului; să argumenteze și să reflecteze asupra problemelor morale, legale și de sănătate publică legate de avort.

      Obiective:

      1. Înțelegerea conceptului de avort – Definirea avortului și diferențierea între avortul spontan și avortul provocat.
      2. Analiza perspectivei etice – Discutarea dilemelor etice legate de dreptul femeii de a alege și protejarea drepturilor nenăscutului.
      3. Investigarea aspectelor legale – Examinarea statutului legal al avortului în diferite țări și reglementările ce vizează acest subiect.
      4. Evaluarea implicațiilor sociale – Analiza impactului social și psihologic al avortului asupra femeilor, familiilor și societății.
      5. Pregătirea argumentelor: Fiecare grup va cerceta și va pregăti o listă de argumente pentru a susține poziția pe care o reprezintă grupul din care face parte. Se va încuraja folosirea unor surse de informare verificate (cărți, articole academice, legislație, studii de caz etc.).

      Activitatea: Dezbatere

      Instrucțiuni:

      • Grupul pro legalizarea avortului poate aduce argumente precum:
        • Dreptul femeii de a alege asupra propriului corp și asupra sarcinii.
        • Prevenirea riscurilor de sănătate pentru femeile care ar încerca să efectueze avorturi ilegale sau nesigure.
        • Avortul ca opțiune în cazuri de malformații fetale grave sau condiții care pun în pericol viața mamei.
        • Impactul social al interzicerii avortului (de exemplu, creșterea numărului de copii abandonați sau crescuți în condiții defavorabile).
        • Grupul contra legalizării avortului poate aduce argumente precum:
          • Protejarea dreptului la viață al fătului și recunoașterea acestuia ca o ființă cu drepturi.
          • Posibilele traume psihologice și emoționale pentru femeile care aleg avortul.
          • Există alternative etice și legale, cum ar fi adopția, care oferă soluții pentru mamele care nu doresc să păstreze sarcina.
          • Consecințele sociale și morale ale legalizării avortului pentru societate.
      1. Dezbaterea: Fiecare grup va prezenta argumentele sale într-o dezbatere moderată. După prezentarea punctelor de vedere, se va acorda timp pentru întrebări și răspunsuri între grupuri.
      2. Reflecție: După încheierea dezbaterii, studenții vor răspunde la următoarele întrebări pentru a reflecta asupra subiectului:
      • Cum ți-a influențat această dezbatere înțelegerea despre avort?
      • Care sunt cele mai importante argumente etice care ar trebui luate în considerare în luarea unei decizii legale asupra avortului?
      • Cum ai defini echilibrul între drepturile femeii și drepturile nenăscutului?
      • Ce alternative crezi că ar trebui promovate pentru a reduce numărul de avorturi?

      Evaluare:

      Evaluarea activității va fi realizată pe baza:

      • Clarității și argumentării coerente a poziției susținute.
      • Abilității de a respecta opiniile celorlalți și de a participa activ la discuții.
      • Utilizării unor surse valabile și pertinente în susținerea argumentelor.
      • Participării în activitatea de reflecție finală.

      Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale

      Obiectivul activității: Scopul activității este de a stimula gândirea critică și înțelegerea complexității dilemei privind responsabilitatea deciziilor luate de inteligența artificială. Studenții vor analiza și vor argumenta cine ar trebui să fie considerat responsabil atunci când IA ia o decizie care afectează negativ o persoană sau un grup. Activitatea promovează dezvoltarea abilităților de argumentare, gândire critică și lucrul în echipă.

      Instrucțiuni:

      1. Introducerea dilemei (10-15 minute):
      • „Dacă un sistem de inteligență artificială ia o decizie care are un impact negativ asupra unei persoane sau a unui grup, cine ar trebui să poarte responsabilitatea: dezvoltatorii IA, utilizatorii acesteia sau IA însăși?”.
      • Explicați conceptele de inteligență artificială și responsabilitate morală și cum IA este din ce în ce mai folosită în diverse domenii (de exemplu, recrutare, vehicule autonome, sisteme de recomandare).
      • Dați exemple concrete de decizii IA care ar putea avea un impact negativ, cum ar fi:
        • Un algoritm de recrutare care discriminează candidații pe baza datelor istorice.
        • Un accident auto cauzat de un vehicul autonom din cauza unei erori în programare.
      1. Divizarea grupurilor și alegerea poziției:
      • Grupul Pro va susține că dezvoltatorii IA sunt responsabili pentru deciziile luate de IA.
      • Grupul Contra va susține că utilizatorii IA (companii sau șoferi) sunt responsabili.
      • Fiecare grup trebuie să își aleagă un purtător de cuvânt care va reprezenta poziția în dezbatere.
      1. Cercetarea și pregătirea argumentelor:
      • Fiecare grup va discuta și va analiza subiectul dilemei pentru a-și construi argumentele. În această fază, pot folosi surse externe pentru a susține punctele lor de vedere (dacă sunt disponibile).
      • Întrebări de ghidaj pentru reflecție:
        • Ce înseamnă „responsabilitate” în contextul inteligenței artificiale?
        • Care sunt rolurile dezvoltatorilor și utilizatorilor în programarea și utilizarea IA?
        • În ce măsură IA poate fi considerată „autonomă” și capabilă să poarte responsabilitatea pentru deciziile sale?
        • Ce reglementări legale există în prezent pentru a aborda responsabilitatea în utilizarea IA?
      1. Dezbaterea:
      • Fiecare grup va prezenta punctele sale de vedere. Fiecare purtător de cuvânt va avea câte 3-5 minute pentru a expune argumentele, iar grupul lor va putea interveni pentru a adăuga exemple suplimentare sau clarificări.
      • După fiecare prezentare, cealaltă echipă va avea 5 minute pentru a răspunde la argumentele prezentate, oferind contrargumente.
      • Discutați despre punctele comune ale celor două grupuri și identificarea unor posibile soluții pentru abordarea dilemei, cum ar fi reglementările legale pentru IA, implicarea autorităților și educația utilizatorilor.
      1. Reflecție și concluzii:
      • După încheierea dezbaterii, studenții vor reflecta asupra dilemei și vor răspunde la întrebările de mai jos:
        • Care a fost cel mai puternic argument pe care l-ai auzit astăzi?
        • Cum poate fi îmbunătățit sistemul de IA pentru a preveni luarea unor decizii dăunătoare?
        • Ce responsabilități consideri că ar trebui să aibă dezvoltatorii și utilizatorii IA?
        • Crezi că IA ar trebui să aibă un „tip de răspundere” sau ar trebui ca oamenii să fie întotdeauna responsabili pentru acțiunile IA?
      1. Împărtășirea concluziilor și discuție finală:
      • Se va oferi timp pentru ca fiecare student să își exprime opinia personală asupra dilemei și asupra soluțiilor posibile.
      • Discutați despre importanța reglementării și eticii în dezvoltarea și utilizarea tehnologiei IA.

      Evaluare:

      Evaluarea activității se va face pe baza următoarelor criterii:

      • Claritatea și coerența argumentelor prezentate de fiecare grup.
      • Capacitatea de a răspunde la contraargumentele echipei opuse.
      • Implicarea activă în discuțiile de grup și reflecțiile finale.
      • Creativitatea soluțiilor propuse pentru rezolvarea dilemei.

      IA-241, 06.05.2025

      Echipa 1. Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Bălănuță Caterina

      Tofan Nicolae

      Bejanu Alexandru

      Tacu Artemon

      Bragoi Alexandru

      Frasîn Cristian

      Grupul Contra

      Sednev Natalia

      Chetrari Daniel

      Roman Mihai

      Cîrlig Maria

      Radu Valeria

      Iacovlev Ștefan

       

       

      Echipa 2. Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Cucerescu Augustin

      Racoveț Laurențiu

      Cucerescu Liviu

      Popa Vladislav

      Didirenco Victor

      Gorobeț Iana

      Grupul Contra

      Poiată Alex

      Diordiev Stanislav

      Lungu Vasile

      Duca David

      Lazăr Călin

       

      IA-242, ???

      Echipa Pro: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Adomnița Alexei

      Țurcanu Damian

      Bejan Edgar

      Toderiță Pintilie

      Belous Ion

      Grupul Contra

      Sofrone Veaceslav

      Botnar Ana

      Scutaru Daniel

      Buza Cristian

       Moisei Valentin

      Echipa Contra: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Rudina Anastasia

      Cazacu Adrian

      Pleșca Octavian

      Chiper Vlada

      Dodi Elena

      Grupul Contra

      Neagu Cristian

      Coșciug Alexandru

      Nazarco Evelina

      Darie Cristian

       Melniciuc Daniel

      Levinte Stanislav

      IA-243, 07.05.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Capița Alexandru

      Zaicico Axinia

      Cebotarenco Tudor

      Visileac Laurențiu

      Grupul Contra

      Cecan Vladislav

      Vieru Ornella

      Galin Adrian

      Țîmbaliuc Cătălina

      Gancearuc Daniela

       

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Tîrgola Aurica

      Godonoga Vadim

      Postolachi Alexandru

      Golovaciuc Chiril

      Mura Adrian

      Grupul Contra

      Golub Alexandru

      Moroșan Eduard

      Gîndea Sandu

      Jigău Iulian

       

      SD-241, 06.05.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Adam Daniel

      Trelea Marius

      Apostol Mihail

      Tatarciuc Ruslana

      Bălan Andrei

      Șeremet Cătălin

      Grubneac Anton

      Grupul Contra

      Căpățînă Sorin

      Spînu Gheorghe

      Climenco Anastasia

      Smîslov Andrei

      Cociorva Nicolae

      Savca Dragoș

      Mării Alexandr

       

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Cugureanu Chiril

      Proaspăt Iulian

      Cugut Neonila

      Popușoi Dumitru

      Daniliuc Elisei

      Pleșca Arina

      Macari Loredana

      Grupul Contra

      Eremița Liviu

      Pisarenco Mihail

      Ermuurachi Daniela

      Ocunev Vasile

      Grostopor Mihaela

      Mohammad Arian

      Manza Daniela

      Macaru Andreea

       

      TI-241, ???

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Alexei Mihail

      Vrancean Damian

      Bashirov Oscar

      Vasilachi Gabriel

      Botnariuc Alexandra

      Grupul Contra

      Savciuc Elena

      Capșa Cristina

      Rodideal Vasile

      Cotelea Silviu

      Rența Liviu

      Dudun Rostislav

       

       

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Oprea Maxim

      Gorceac Cristian

      Niculiță Samuil

      Grigor Petru

      Negara Sergiu

      Istrate Anatolie

      Grupul Contra

      Murjinschi Leonard

      Latul Alina

      Marcoci Ion

      Lazăr Vasile

      Lozan Adelina

      Leahu Mihaela

       

      TI-242, 18.04.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Bivol Marius

      Țurcan Nicoli

      Bîrcă Damian

      Țaulean Oleg

      Grupul Contra

      Bufteag Dumitru

      Tîrsînă Daniela

      Bulimestru Gabriel

      Talpiș Tudor

       

      TI-242, 02.05.2025

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Chirsanov Alexandr

      Sorocan Daniel

      Ciubotaru Valeria

      Sarmaniuc Haris

      Grupul Contra

      Codreanu Nicolae

      Rîmbu Roman

      Curaciov Alina

      Roșca Iana

       

      TI-242, 16.05.2025

      Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale

      Grupul Pro

      Daniliș Andreea

      Răzlog Victor

      Dobic Nicoleta

      Rață Delia

      Marcu Anton

      Grupul Contra

      Frunză Cristian

      Pușca Vadim

      Mamaliga Adrian

      Postolache Cristian

      Noroc Ion

       

      TI-243, 18.04.2025

      Ecipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Antohi Liviu-Gabriel

      Zagorschi Cristian

      Bacota Daniel

      Usatov Alexei

      Mihalachi Gheorghe

      Grupul Contra

      Bagrin Dumitrița

      Țapeș Adelina

      Botezatu Andrei

      Sîrbu Victor

       Gherciu Alexandru

      TI-243, 02.05.2025

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Boțan Daniel

      Sîrbu Maxim

      Bularga Nichita

      Scutaru Alexandrina

      Malairău Dumitru

      Grupul Contra

      Chițanu Daniel

      Ozun Mihail

      Darii Anastasia

      Moraru Cătălin

       Gudima Victor

      Jumiga Maximilian

      TI-244, 15.04.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Badan Dan

      Tomașenco Emilian

      Bivol Dragoș

      Scutelniciuc Eduard

      Grupul Contra

      Burlacu Cătălina

      Purcel Ion

      Caraman Gicu

      Pagu Mihai

      Chiochiu Vladislav

       

      TI-244, 29.04.2025

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Moroz Vlad

      Clocicov Alexandru

      Mihailă Daniel

      Cojocaru Victor

      Mahari George

      Grupul Contra

      Coroban Maxim

      Lupașcu Victor

      Damaschin Sorin

      Lungu Adelina

       

      TI-244, 13.05.2025

      Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale

      Grupul Pro

      Diacon Daniel

      Lesnic Livia

      Domenti Nicolai

      Jalilati Ahmed

      Grupul Contra

      Frumosu Alexandru

      Grosu Emanuela

      Gandrabur Andrei

      Golban Daniela

      Ghidenco Roman

       

      TI-245, 15.04.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Belge Batuhan

      Volcov Dumitru

      Bulgaru Valeriu

      Varticean Ariadna

      Grupul Contra

      Ciuntu Lina-Maria

      Țehman Gheorghe

      Cojocari Stanislav

      Turkmen Ismail

       Leșco Victor

      TI-245, 29.04,2025

      Echipa 2: 

      Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Corniță Cristian

      Trohin Alexandru

      Crețu Mihail

      Sacaliuc Ion

      Grupul Contra

      Crudu Cristian

      Rusu Daniel

      Cușca Renata

      Oxani Dorin

       

      TI-245, 13.05.2025

      Echipa 3: Dezbatere despre responsabilitatea inteligenței artificiale

      Grupul Pro

      Ese Emir Ahmet

      Nirca Sandu

      Gurschii Daniel

      Nichitici Artur

      Grupul Contra

      Hariton Igor

      Maciuca Daniil

      Hîrbu Miriam

      Levandovici Daria

      SI-243, 18.04.2025

      Echipa 1: Eutanasierea – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Adrianov Damian

      Țoncu Nichita

      Andronic Daniel

      Toderici Alexandrin

      Istrati Cristian

      Grupul Contra

      Cojocari Jan

      Tabără Nicolae

      Corman Gheorghe

      Sorocean Mihail

      Lisnic Andrei

      SI-243, 02.05.2025

      Echipa 2: Avortul – Aspecte Etice, Legale și Sociale

      Grupul Pro

      Cotoman Eduard

      Pisarenco Denis

      Coțofan Cristian

      Mihaluța Daniela

      Jilihovschi Otniel

      Grupul Contra

      Dobrea Cristian

      Mânzâlică Cristian

      El Agha Suhaib

      Lisnic Dan

      • Tema 4. Dimensiunea persuasivă a comunicării

        Unități de conținut:

        1.Retorica și persuasiune

        2. Argumentarea ca element fundamental al comunicării

        3. Pregătirea și susținerea prezentării în public

        4. Organizarea unui seminar, conferințe.

        În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

        să cunoască:

        - explice noțiunile retorică, persuasiune;

         - descrie modele de influență și manipulare din diferite situații contextuale;

        - analileze componentele structurale ale argumentației;

        să fie capabil:

        - să formuleze mesaje evidențiind aspecte ale persuasiunii ca elemente în de context situational de comunicare;

        - explice metodele neargumentative de influență asupra auditoriului;

        -  formuleze critica constructivă la o încălcare a unui angajat;

         - propună modele de argumentație simplă și argumentație complexă în comuncare;

         - elaboreze o prezentare publică a unei lucrări științifice cercetate.

         - organizeze o conferință seminar/ conferință științifică studențească.

        Sarcina de seminar nr. 5: Argumentarea necesitatii profesiilor

        🧠 Titlul activității:

        „Profesiile – cheia echilibrului în societate”

        🎯 Scopul activității:

        Conștientizarea rolului esențial pe care diversele profesii îl joacă în buna funcționare a unei societăți și stimularea gândirii critice cu privire la diversitatea ocupațiilor.

        Condiții pentru desfășurare

        1. Publicul țintă:

        • Studenții care participă la seminarul CSA

        2. Durata activității:

        • 15–20 minute, în funcție de nivelul participanților

        3. Materiale necesare:

        • Fișe de lucru
        • Markere, coli flipchart sau tabla

        4. Structura activității:

        a) Introducere (5–10 min)

        • Discuție interactivă: Distribuirea profesiilor și a acțiunilor suplimentare pe care le poate realiza fiecare individ.
        • Brainstorming: Se argumentează rolul fiecărei profesii.

        b) Activitate principală (15–20 min)

        • Fiecare student extrage o fișă cu o profesie (sau o alege)
        • Sarcina: să argumenteze de ce este necesară acea profesie în societate și ce s-ar întâmpla dacă ar dispărea.

        c) Concluzii și reflecție (5–10 min)

        • Ce am învățat?
        • Cum ne ajută această activitate să ne orientăm în carieră?
        • Rolul respectului față de toate profesiile, indiferent de statutul social.

        📝 Evaluare:

        • Participarea activă
        • Creativitatea în prezentare
        • Argumentarea clară și coerentă

        • Tema 5. Scrierea academică. Structura conceptuală a textului științific

          Unități de conținut:

          1.Principiile scrierii academice

          2. Condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice

          3. Tipurile de lucrări științifice

          4. Premise etice și normative ale procesului de cercetare științifică

          În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

          să cunoască:

          - descrie principiile scrierii academice;

          - caracterizeze tipurile de lucrări științifice;

          -analizeze condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice

          - formuleze idei cu character științific evidențiind originalitatea rezultatelor

          să fie capabil:

          - analizeze actele normative și standard actuale de elaborare a tezei de licență.

          - să stabilească impactul publicației științifice

          - să propună modalități de citări bibliografice după condițiile tehnice a diferitor reviste.

           

          • Tema 6. Etapele de elaborare a lucrării științifice

            Unități de conținut:

            1.Valori tematice în cercetarea științifică

            2. Etapele scrierii academice. Importanța formulării problematicii, problemei, întrebării

            3. Organizarea conceptuală a textului științific

            4. Concluzia științifică ca finalitate a procesului de cercetare

            În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

            să cunoască:

            - descrieți structura tezei de licențe/articol;

            -  definiți conceptele domeniului de cercetare;

            -analizeze fragmente din literatura de specialitate evidențiind problema cercetării;

            să fie capabil:

            - formuleze titlul, problema, actualitatea și caracterul inovativ a problemei cercetate;

            - formuleze concluzie științifică ca finalitate a procesului de cercetare;

            - clasifice publicațiile științifice după diferite criterii;

            - disimineze rezultatele științifice în cadrul diferitor conferințe științifice studențești.

            • Tema 7. Conceperea și elaborarea lucrărilor științifice

              Unități de conținut:

              1. Planificarea lucrării știinţifice și identificarea publicaţiilor de specialitate adecvate și relevante pentru diseminarea rezultatelor cercetărilor realizate. Identificarea cerințelor pentru publicare

              2.Elaborarea articolului științific

              3.Elaborarea, și redactarea tezei de licență

              4.Susținerea tezelor de licență

              Identificarea cerințelor pentru publicare

              2. Elaborarea structurii publicației științifice. Pregătirea materialului pentru publicare

              3. Elaborarea și redactarea tezei de licență

              4. Ghidul privind elaborarea și susținerea proiectelor/tezelor de licență UTM

              5. Consecințele încălcării integrității scrierii academice

              În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

              să cunoască:

              - să identifice site-uri cu reviste, lucrări de specialitate ;

              - analizeze regulamentele naționale și internaționale de elaborare a lucrărilor științifice;

              - compare cerințele pentru publicare în conformitate cu clasificarea publicației științifice;

              să fie capabil:

              - elaboreze un articol științific respectând structura publicației;

              -redacteze lucrarea științifică în conformitate cu recomandările / ghidurile propuse de instituție;

              - analizeze ghidului privind elaborarea și susținerea tezelor de licență;

              - redacteze proiectul:Teza de an, conform structurii propuse în Ghid.

              • Tema 8. Integritatea scrierii academice

                Unități de conținut:

                1.Principiul integrității - element esențial al activității de cercetare.

                2. Acțiuni de încălcare a integrității scrierii academice.

                3. Consecințele încălcării integrității scrierii academice .

                În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie:

                să cunoască:

                -        descrie esența conceptului de integritate;

                - evidențieze principiul de integritate în activitatea de cercetare;

                să fie capabil:

                - aplice principiul integrității în activitatea de cercetare;

                - analizeze acțiunile de încălcare a integrității scrierii academice;

                - deducă consecințele plagiatului, autoplagiatului, fabricarea sau alterarea voită a datelor experimentale în cercetare.

                 

                • Extemporal/testarea nr. 1/testarea nr. 2

                  IMPORTANT!

                  TESTAREA NR 1 = Nota de la extemporalul nr. 1 (prin intermediul platformei ELSE) + Nota de la extemporalul nr. 2 (prin intermediul platformei ELSE)

                  TESTAREA NR. 2 = Nota de la extemporalul nr. 3 (prin intermediul platformei ELSE) + Nota de la extemporalul nr. 4 (prin intermediul platformei ELSE) + Testare scrisă la scrierea academică.

                   

                  Data de desfășurare a extemporalului pentru seria de marți:

                  Extemporalul nr. 1: 18.02 - transferat pentru data de 25 februarie

                  Extemporalul nr. 2: 25.02 - transferat pentru data de 11 martie

                  Extemporalul nr. 3: 11.03 - transferat pentru 25 martie 

                  Extemporalul nr. 4: 15.04

                  Data de desfășurare a extemporalului pentru seria de vineri:

                  Extemporalul nr. 1: 21.02

                  Extemporalul nr. 2: 28.02 - transferat pentru data de 14 martie

                  Extemporalul nr. 3: 14.03 - transferat pentru data de 28 martie 

                  Extemporalul nr. 4: 18.04

                  Testarea nr. 2

                  Seria de marți, 13.05.2025

                  Seria de vineri, 16.05.2025

                  Pentru testarea nr. 2 se pregătește informația de la tema nr. 6 din suportul de curs.

                  Întrebările pentru testare:

                  1. Analizați rolul alegerii temei în structura unei lucrări științifice.
                  2. Evaluați criteriile de selecție a temei de cercetare după relevanță, fezabilitate și competență.
                  3. Descrieți etapele practice ale alegerii unei teme de cercetare științifică.
                  4. Examinați compatibilitatea dintre specializarea cercetătorului și tema aleasă.
                  5. Argumentați importanța definirii clare și operaționale a problemei științifice.
                  6. Explicați clasificarea tipurilor de probleme de cercetare: descriptive vs. relaționale.
                  7. Identificați corelația dintre problemă, întrebare de cercetare și ipoteză.
                  8. Justificați rolul studiului literaturii în identificarea problemei de cercetare.
                  9. Comparați analiza literaturii de specialitate: conceptuală vs. empirică.
                  10. Explicați rolul paradigmei științifice în definirea direcției cercetării.
                  11. Interpretați ipoteza ca formă de tranziție de la teorie la testare empirică.
                  12. Distingeți între cercetarea deductivă și cea inductivă.
                  13. Precizați condițiile testabilității și falsificabilității unei ipoteze științifice.
                  14. Identificați factorii subiectivi și obiectivi care influențează formularea ipotezelor.
                  15. Descrieți metodele de cercetare după criterii științifice și practice.
                  16. Explicați rolul principiile deducției și inducției în cercetarea științifică.
                  17. Explorați observația, experimentul și interpretarea ca metode fundamentale ale cercetării.
                  18. Explicați cum are loc redactarea unei lucrări științifice pornind de la structură și stil.
                  19. Explicați rezultatele științifice după structură, claritate și rigoare.
                  20. Explicați cum are loc publicarea cercetării prin articole științifice luând în considerare criteriile de calitate.
                  21. Argumentați rolul concluziei științifice prin integrarea, validarea sau respingerea ipotezelor.
                  22. Evaluați impactul cercetării și perspectivele pentru studiile viitoare.

                   

                • Lucrul individual

                  Lucrul individual este elaborarea unui articol științific. Formați o echipă de 3 persoane în interiorul grupei. Termen de prezentare: 30 aprilie 2025

                  Criteriile de elaborare a articolului științific le găsiți mai jos.

                  Temele pentru articolul științific - fiecare echipă își selectează o temă, diferită de celelalte echipe. Accesați linkul pentru înregistrare

                  IA-241.docx

                  IA-242.docx

                  IA-243.docx

                  SD-241.docx

                  SI-243.docx

                  TI-241.docx

                  TI-242.docx

                  TI-243.docx

                  TI-244.docx

                  TI-245.docx

                  Criterii de evaluare și barem de notare pentru articolul științific (Scor total: 100 puncte)

                   

                  Criteriu

                  Descriere

                  Punctaj maxim

                  Claritatea titlului

                  Titlul este precis, concis și reflectă conținutul articolului

                  5 puncte

                  Structura articolului

                  Respectă formatul științific standard (titlu, rezumat, introducere (actualitatea, scopul, obiectivele, metodologie), rezultate (pararaful 1), discuții (paragraful 2), concluzii, bibliografie)

                  15 puncte

                  Rezumatul (abstractul)

                  Prezintă clar scopul, metoda, principalele rezultate și concluzii

                  10 puncte

                  Originalitatea și relevanța temei

                  Tema este de actualitate și aduce un plus de valoare domeniului (argumentare prin actualitate)

                  10 puncte

                  Claritatea obiectivelor și scopului

                  Obiectivele sunt bine definite, formulate clar, scopul este relevant

                  10 puncte

                  Rigorozitatea metodologică

                  Metoda este bine aleasă, descrisă clar și justificată științific

                  15 puncte

                  Analiza și interpretarea datelor (paragraful 1 și 2)

                  Datele sunt corect analizate, interpretarea este logică și bine argumentată

                  15 puncte

                  Concluzii și contribuții

                  Concluziile sunt relevante, coerente cu obiectivele și evidențiază contribuțiile cercetării

                  10 puncte

                  Stilul academic și redactarea

                  Limbajul este academic, coerent, fără greșeli gramaticale sau de redactare

                  5 puncte

                  Bibliografie și citări

                  Sunt utilizate surse științifice relevante, corect citate (în paranteză pătrată, după model [numărul sub care se află sursa bibliografică, numărul paginii din sursă]).

                  5 puncte

                  Total

                   

                  100 puncte

                   

                  Scală de notare finală:

                  90-100 puncte – Excelent: articol foarte bine documentat și redactat, contribuție științifică evidentă = nota 10

                  75-89 puncte – Foarte bine: respectă standardele, cu mici îmbunătățiri necesare = nota 9

                  60-74 puncte – Bine: lucrare bună, dar cu lacune metodologice sau de argumentare = nota 8

                  50-59 puncte – Satisfăcător: conține erori semnificative sau elemente lipsă = nota 7

                  30-49 puncte – Nesatisfăcător: nu respectă standardele unui articol științific = nota 6

                  20-39 puncte – nerespectarea totală a rigorilor de elaborare a unui articol științific = nota 5

                   

                  Exemplu de scop și obiective:

                  Tema: Comunicarea și impactul Inteligenței Artificiale asupra societății contemporane

                  Scopul temei:

                  Scopul acestei teme este de a analiza modul în care inteligența artificială (IA) influențează procesul de comunicare în societatea contemporană, subliniind atât beneficiile, cât și provocările pe care le aduce această tehnologie în interacțiunile interumane, în comunicarea organizațională și în mass-media. Prin acest studiu, se urmărește înțelegerea impactului profund pe care IA îl are asupra eficienței, accesibilității și autenticitații comunicării, precum și identificarea riscurilor și oportunităților asociate utilizării acesteia în diferite domenii ale vieții sociale și profesionale. De asemenea, se va examina modul în care viitorul tehnologic va modela comunicarea în relațiile interumane și în cadrul organizațiilor, având în vedere atât aspectele pozitive, cât și cele negative ale acestei evoluții.

                  Obiectivele temei:

                  1. Analiza influenței inteligenței artificiale asupra comunicării interumane: Identificarea modului în care IA transformă interacțiunile cotidiene dintre indivizi, prin utilizarea tehnologiilor precum chatboții, asistenții virtuali și traductoarele automate.
                  2. Evaluarea impactului IA în comunicarea organizațională: Investigarea modului în care IA îmbunătățește eficiența și personalizarea comunicării în cadrul companiilor, inclusiv în marketing, servicii clienți și managementul informațiilor.
                  3. Explorarea efectelor IA asupra mass-media și jurnalismului: Analizarea modului în care IA este folosită pentru generarea de știri și personalizarea conținutului media, precum și implicațiile acestui fenomen asupra veridicității și diversității informațiilor.
                  4. Identificarea riscurilor și provocărilor legate de utilizarea IA în comunicare: Examinarea problemelor etice și sociale, precum dezinformarea, manipularea informațiilor, pierderea abilităților de comunicare interpersonală și impactul asupra confidențialității.
                  5. Explorarea viitorului comunicării în contextul dezvoltării IA: Prezentarea posibilelor scenarii de evoluție a comunicării în viitor, având în vedere progresul tehnologic al inteligenței artificiale și modul în care aceasta va influența interacțiunile sociale și profesionale.
                  6. Propunerea de soluții pentru integrarea responsabilă a IA în comunicare: Formularea unor recomandări privind utilizarea etică și eficientă a inteligenței artificiale în comunicare, asigurându-se că aceasta sprijină dezvoltarea umană și nu generează efecte negative asupra societății.

                  Metode de Cercetare Filosofice:

                  1. Analiza Conceptuală:
                    • Aplicare: De exemplu, se poate analiza ce înseamnă comunicarea "autentică" în era IA sau ce impact poate avea IA asupra noțiunii de "libertate de expresie".
                  2. Hermeneutica:
                    • Aplicare: Se poate analiza cum IA afectează înțelegerea umană a adevărului și diversității opiniei sau modul în care media algoritmică poate influența percepțiile publicului.
                  3. Etica tehnologică:
                    • Aplicare: Se poate explora dacă este etic să utilizăm IA pentru a influența opiniile politice sau comerciale ale indivizilor prin personalizarea conținutului online.
                  4. Filosofia minții și IA:
                    • Aplicare: Se pot explora diferențele între procesarea limbajului natural de către o mașină și înțelegerea umană a semnificației limbajului în comunicare.

                  Metode de Cercetare Ingineresti:

                  1. Studiu de caz (Case Study Analysis):
                    • Aplicare: Se pot analiza exemple concrete de implementare a IA în companii sau în rețele sociale pentru a evalua impactul asupra eficienței comunicării și experienței utilizatorilor.
                  2. Experimentare și Testare A/B:
                    • Aplicare: Se poate crea un experiment în care utilizatorii sunt expuși la diferite forme de comunicare (umană vs. IA) și se măsoară eficiența și satisfacția acestora.
                  3. Analiza de rețea (Network Analysis):
                    • Aplicare: Se poate analiza modul în care algoritmii de recomandare modifică comportamentul utilizatorilor pe platformele de socializare și cum aceasta afectează formarea opiniei publice.
                  4. Analiza datelor și Machine Learning:
                    • Aplicare: Se poate folosi un model de machine learning pentru a studia efectele personalizării conținutului asupra utilizatorilor și a interacțiunilor acestora, inclusiv în scopuri comerciale sau politice.
                  5. Simulări și Modelare Computerizată:
                    • Aplicare: Se poate crea un model de simulare care să reflecte modul în care IA optimizează comunicarea în timp real pe platformele de social media sau în sistemele de customer support, analizând eficiența acestora.
                  6. Analiza Impactului Societal al Tehnologiilor (Impact Assessment):
                    • Aplicare: Se poate folosi o metodologie de evaluare a impactului pentru a examina efectele negative (de exemplu, pierderea locurilor de muncă în comunicare) și pozitive (de exemplu, accesibilitatea informației) ale IA asupra societății.

                   

                  Rezumat:

                  Inteligența artificială (IA) a devenit un factor esențial în evoluția societății contemporane, având un impact profund asupra proceselor de comunicare. Aplicabilitatea sa în diverse domenii – de la interacțiuni interumane până la comunicarea organizațională și mass-media – a adus atât beneficii semnificative, cât și provocări considerabile. Scopul acestei teme este de a analiza modul în care IA influențează aceste aspecte ale comunicării, cu accent pe atât pe aspectele pozitive, cât și pe cele negative.

                  Unul dintre principalele beneficii ale inteligenței artificiale în comunicare este automatizarea proceselor de interacțiune, care facilitează schimburile rapide de informații. În acest context, asistenții virtuali, chatbot-urile și platformele de customer support bazate pe IA permit o comunicare rapidă și eficientă, economisind timp și resurse. Aceste tehnologii sunt capabile să înțeleagă și să răspundă cerințelor utilizatorilor într-un mod personalizat, ceea ce îmbunătățește experiența acestora. În plus, IA joacă un rol esențial în procesarea și analiza datelor masive, oferind companiilor posibilitatea de a înțelege mai bine comportamentele clienților și de a adapta strategiile de marketing și comunicare în funcție de preferințele acestora.

                  În concluzie, impactul inteligenței artificiale asupra comunicării în societatea contemporană este complex și ambivalent. Deși aduce numeroase beneficii, precum eficiența și personalizarea interacțiunilor, există și provocări semnificative, precum riscurile de manipulare a informației, pierderea intimității și afectarea relațiilor interumane. Pentru a asigura un impact pozitiv al IA asupra comunicării, este necesar un cadru etic și reglementări clare, care să protejeze interesele individului și să sprijine o utilizare responsabilă a acestei tehnologii.

                  În domeniul comunicării interumane, IA a permis crearea unor platforme de socializare și aplicații care facilitează interacțiuni rapide și eficiente, cum ar fi rețelele sociale sau aplicațiile de mesagerie. Aceste instrumente sunt acum alimentate de algoritmi de IA care filtrează și prioritizează informațiile pe care utilizatorii le primesc, având astfel un impact asupra modului în care oamenii interacționează și își formează opiniile. În același timp, însă, dependența de aceste tehnologii poate duce la o diminuare a interacțiunilor față în față și la o izolare socială mai mare.

                  În ceea ce privește comunicarea organizațională, IA aduce un avantaj semnificativ în optimizarea fluxurilor de informație interne, prin automatizarea proceselor de comunicare între departamente sau echipe. De asemenea, IA poate fi folosită pentru a analiza comportamentele angajaților și pentru a oferi feedback personalizat, facilitând astfel îmbunătățirea performanței și creșterea satisfacției în rândul acestora. Totuși, există și riscuri legate de utilizarea IA în acest domeniu, cum ar fi protecția datelor personale sau riscul de suprasolicitare a angajaților din cauza volumului mare de informații gestionate automat.

                  Mass-media este un alt sector puternic influențat de IA. Algoritmii care controlează platformele de știri și rețelele sociale au transformat modul în care informațiile sunt distribuite și consumate. IA este capabilă să personalizeze fluxurile de știri și să adapteze conținutul pentru a răspunde preferințelor individuale ale utilizatorilor, însă aceasta poate duce și la fenomenul de "camera de ecou", unde indivizii sunt expuși doar la informațiile care le confirmă deja convingerile, încurajând polarizarea opiniilor. De asemenea, IA poate fi folosită pentru a crea știri false sau pentru a manipula opinia publică, ridicând astfel probleme legate de etică și responsabilitate.

                • Evaluarea

                  Pentru admiterea la examen prezența la curs și la seminar e obligatorie în proporție de 90%.

                  Susținerea sarcinilor de seminar:

                  În timpul seminarului - sarcina poate fi notată cu de la 5 până la 10 (***nota 10 dacă s-a oferit o explicație, argumentare, interpretare deplină a temei discutate).

                  Sarcina de seminar expediată pe email se notează cu nota de la 5 la 8, în dependență de respectarea criteriilor de elaborare a sarcinii de seminar.

                • Planificarea pentru Discurs, seria de Marți

                  Grupa IA-241

                  25.03.2025

                  1. Bălănuță Caterina

                  2. Bejanu Alexandru

                  3. Bragoi Alexandru

                  4. Chetrari Daniel

                  5. Cîrlig Maria

                  6. Cucerescu Liviu

                  7. Cucerescu Augustin

                  8. Tacu Artemon

                  08.04.2025

                  1. Didirenco Victor

                  2. Diordiev Stanislav

                  3. Duca David

                  4. Frasîn Cristian-Constantin

                  5. Gorobeț Iana

                  6. Iacovlev Ștefan

                  7. Lazăr Călin

                  8. Tofan Nicolae

                  06.05.2025

                  1. Lungu Vasile

                  2. Poiată Alex

                  3. Popa Vladislav

                  4. Racoveț Laurențiu

                  5. Radu Valeria

                  6. Roman Mihai

                  7. Sednev Natalia

                  IA-242

                  28.03.2025

                  1. Adomnița Alexei

                  2. Bejan Edgar

                  3. Belous Ion

                  4. Botnar Ana

                  5. Buza Cristian

                  6. Cazacu Adrian

                  7. Chiper Vlada

                  8. Coșciug Alexandru

                  9. Darie Cristian

                  10. Dodi Elena

                  11.04.2025

                  1. Levinte Stanislav

                  2. Melniciuc Daniel

                  3. Moisei Valentin

                  4. Nazarco Evelina

                  5. Neagu Cristian

                  6. Pleșca Octavian

                  7. Rudina Anastasia

                  8. Scutaru Daniel

                  9. Sofrone Veaceslav

                  10. Toderiță Pintilie

                  11. Țurcanu Damian

                  IA-243

                  26.03.2025

                  1. Capița Alexandru

                  2. Cebotarenco Tudor

                  3. Cecan Vladislav

                  4. Galin Adrian

                  5. Gancearuc Daniela

                  6. Godonoga Vadim

                  09.04.2025

                  1. Golovaciuc Chiril

                  2. Golub Alexandru

                  3. Gîndea Sandu

                  4. Jigău Iulian

                  5. Moroșan Eduard

                  6. Mura Adrian

                  07.05.2025

                  1. Postolachi Alexandru

                  2. Tîrgola Aurica

                  3. Țîmbaliuc Cătălina

                  4. Vieru Ornella

                  5. Visileac Laurențiu

                  6. Zaicico Axenia

                  SD-241

                  25.03.2025

                  1. Adam Daniel

                  2. Apostol Mihail

                  3. Bălan Andrei

                  4. Căpățînă Sorin

                  5. Climenco Anastasia

                  6. Cociorva Nicolae

                  7. Cugurean Chiril

                  8. Cugut Neonila

                  9. Daniliuc Elisei

                  10. Tatarciuc Ruslana

                  08.04.2025

                  1. Eremița Liviu

                  2. Ermurachi Daniela

                  3. Grostopor Mihaela

                  4. Grubneac Anton

                  5. Macari Loredana

                  6. Macaru Andreea

                  7. Manza Daniela

                  8. Mării Alexandr

                  9. Mohhamad Arian

                  10. Trelea Marius

                  06.05.2025

                  1. Ocunev Vasile

                  2. Pisarenco Mihail

                  3. Pleșca Arina

                  4. Popușoi Dumitru

                  5. Proaspăt Iulian

                  6. Savca Dragoș

                  7. Smâslov Andrei

                  8. Spânu Gheorghe

                  9. Șeremet Cătălin

                  • Planificare pentru Discurs, seria de vineri

                    TI-241

                    28.03.2025

                    1. Alexei Mihail

                    2. Bashirov Oscar

                    3. Botnariuc Alexandra

                    4. Capșa Cristina

                    5. Cotelea Silviu

                    6. Dudun Rostislav

                    7. Gorceac Cristian

                    8. Grigor Petru

                    9. Istrate Anatolie

                    10. Latul Alina

                    11. Lazăr Vasile

                    11.04.2025

                    1. Leahu Mihaela

                    2. Lozan Adelina

                    3. Marcoci Ion

                    4. Murjinschi Leonard

                    5. Negara Sergiu

                    6. Niculiță Samuil

                    7. Oprea Maxim

                    8. Rența Liviu

                    9. Rodideal Vasile

                    10. Savciuc Elena

                    11. Vasilachi Gabriel

                    12. Vrancean Damian

                    TI-242

                    04.04.2025

                    1. Bivol Marius

                    2. Bîrcă Damian

                    3. Bufteag Dumitru

                    4. Bulimestru Gabriel

                    5. Chirsanov Alexandr

                    6. Ciubotaru Valeria

                    7. Codreanu Nicolae

                    8. Curaciov Alina

                    9. Țaulean Oleg

                    18.04.2025

                    1. Daniliș Andreea

                    2. Dobic Nicoleta

                    3. Frunză Cristian

                    4. Mamaliga Adrian

                    5. Marcu Anton

                    6. Noroc Ion

                    7. Postolache Cristian

                    8. Pușca Vadim

                    9. Țurcan Nicoli

                    02.05.2025

                    1. Rață Delia

                    2. Răzlog Victor

                    3. Roșca Iana

                    4. Rîmbu Roman

                    5. Sarmaniuc Haris

                    6. Sorocan Daniel

                    7. Talpiș Tudor

                    8. Tîrsînă Daniela

                    TI-243

                    04.04.2025

                    1. Antohi Liviu-Gabriel

                    2. Bacota Daniel

                    3. Bagrin Dumitrița

                    4. Botezatu Andrei

                    5. Boțan Daniel

                    6. Bularga Nichita

                    7. Chițanu Daniel

                    18.04.2025

                    1. Darii Anastasia

                    2. Gherciu Alexandru

                    3. Gudima Victor

                    4. Jumiga Maximilian

                    5. Malairău Dumitru

                    6. Mihalachi Gheorghe

                    7. Moraru Cătălin

                    02.05.2025

                    1. Ozun Mihail

                    2. Scutaru Alexandrina

                    3. Sîrbu Maxim

                    4. Sîrbu Victor

                    5. Țapeș Adelina

                    6. Usatov Alexei

                    7. Zagorschi Cristian

                    TI-244

                    01.04.2025

                    1. Badan Dan

                    2. Bivol Dragoș

                    3. Burlacu Cătălina

                    4. Caraman Gicu

                    5. Chiochiu Vladislav

                    6. Clocicov Alexandru

                    7. Cojocaru Victor

                    8. Coroban Maxim

                    9. Damaschin Sorin

                    15.04.2025

                    1. Diacon Daniel

                    2. Domenti Nicolai

                    3. Frumosu Alexandru

                    4. Gandrabur Andrei

                    5. Ghidenco Roman

                    6. Golban Daniela

                    7. Grosu Emanuela-Evelin

                    8. Jalilati Ahmed-Najdat

                    9. Lesnic Livia

                    29.04.2025

                    1. Lungu Adelina

                    2. Lupașcu Victor

                    3. Mahari George

                    4. Mihaila Daniel

                    5. Moroz Vlad

                    6. Pagu Mihai-Cătălin

                    7. Purcel Ion

                    8. Scutelniciuc Eduard

                    9. Tomașenco Emilian

                    TI-245

                    01.04.2025

                    1. Belge Batuhan

                    2. Bulgaru Valeriu

                    3. Ciuntu Alina-Maria

                    4. Cojocari Stanislav

                    5. Corniță Cristian

                    6. Crețu Mihail

                    7. Crudu Cristian

                    8. Cușca Renata

                    15.04.2025

                    1. Ese Emir Ahmet

                    2. Gurschii Daniel

                    3. Hariton Igor

                    4. Hîrbu Miriam

                    5. Leșco Victor

                    6. Levandovici Daria

                    7. Maciuca Daniil

                    8. Nichitici Artur

                    29.04.2025

                    1. Nirca Sandu

                    2. Oxani Dorin

                    3. Rusu Daniel

                    4. Sacaliuc Ion

                    5. Trohin Alexandru

                    6. Turkmen Ismail

                    7. Țehman Gheorghe

                    8. Varticean Ariadna

                    9. Volcov Dumitru

                    SI-243

                    04.04.2025

                    1. Adrianov Damian

                    2. Andronic Daniel

                    3. Cojocari Jan

                    4. Corman Gheorghe

                    5. Coțofan Cristian

                    6. Dobrea Cristian

                    18.04.2025

                    1. El Agha Suhaib

                    2. Istrati Cristian

                    3. Jilihovschi Otniel

                    4. Lisnic Andrei

                    5. Lisnic Dan

                    6. Mânzâlică Cristian

                    02.05.2025

                    1. Mihaluța Daniela

                    2. Pisarenco Denis

                    3. Sorocean Mihail

                    4. Tabără Nicolae-Roman

                    5. Toderici Alexandrin

                    6. Țoncu Nichita

                    • Sarcinile obligatorii pentru seminar

                      Sarcinile obligatorii pentru seminar sunt:

                      Sarcina de seminar nr. 1: „Cuvântul” ca fragilitate și ca putere. Prezentați 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca fragilitate; și, 5 avantaje și 5 dezavantaje pentru „cuvântul” ca putere. - susținut în cadrul seminarului/***la moment poate fi expediată pe email.

                      Sarcina de seminar nr. 2: Calitățile personale și comunicarea - susținut în cadrul seminarului/***la moment poate fi expediată pe email.

                      Sarcina de seminar nr. 3: Discursul publicdupă cum este fiecare programat (***poate fi amânat, dar susținut până la sfârșitul semestrului)

                      Sarcină de seminar obligatorie nr. 4: Dezbaterea - doar în timpul seminarului, după cum sunt programate echipele

                      Sarcina de seminar nr. 5: Argumentarea necesitatii profesiilor - activitate realizată doar în cadrul seminarului (***deja a avut loc, în dependență de fiecare grupă în mod separat- nu poate fi repetată)

                      • Examen

                        În această rubrică găsiți întrebările pentru examen.

                        Seria TI-241, TI-242, TI-243, TI-244, TI-245, SI-243

                        Consultația: 24.05.2025, ora 11:00, sala 6-2

                        Examen: 26.05.2025, sala 402, după cum urmează:

                        TI-241, ora 08:00

                        TI-242, ora 10:00

                        TI-243, ora 12:00

                        TI-244, ora 14:00

                        TI-245, ora 16:00

                        SI-243, ora 16:00

                        Seria IA-241, IA-242, IA-243, SD-241

                        Consultația: ora 16:00, sala 310

                        Examen: 05.06.2025, sala 310, după cum urmează:

                        IA-241, ora 09:00

                        IA-242, ora 11:00

                        IA-243, ora 13:00

                        SD-241, ora 15:00

                      • Activități suplimentare organizate la ultimul curs