General
Ghidarea
Luni, 18:30-19:30, s.i.
Unități de conținut:
1.Obiectul de studiu, funcțiile comunicării.
2.Originile și conceptele de bază ale comunicării
3. Comunicarea ca expresie a organizării interne a psihicului.
4. Inteligența emoțională în procesul comunicării
5. Comunicarea și cunoașterea.
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie să cunoască: - explice obiectul de studiu al disciplinei; - descrie originile conceptului de comunicare din perspectivă filosofică, psihologică, sociologică, neurolingvistică; - analizeze bariarele în comunicare; să fie capabil: - propună exemple aplicare a axiomelor comunicării în practică; - argumenteze rolul comunicării ca expresie a organizării interne a psihicului; - demonstreze relația dintre calitățile personale și comunicare, emoție și comunicare; - stabilească legătura dintre aspectul informativ și relațional al comunicării; - formuleze idei evidențiind gândirea în comunicare ca efect pozitiv; - elaboreze un microeseu argumentând rolul Școlii semiotice /Palo Alto în comunicare - stabilească consecințe comunicării defectuoase; - compare cuvânul putere și cuvântul fragilitate în diferite context.
|
Sarcina de seminar nr. 1: Propuneți exemple de Bariere de comunicare. Analizați aceste bariere.
Sarcina de seminar nr. 2: Analizați și exemplificați axiomele comunicării.
Axiomele comunicării - pag. 208
Aici găsiți materialele de la curs.
Unități de conținut:
1. Tipuri de comunicare
2. Comunicare orală
3. Comunicare scrisă
4. Comunicare nonverbală
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie tipurile de comunicare; - selecteze stilul de vorbire în dependență de situația propusă: -descrie caracteristicile comunicării verbale, nonverbale și paraverbale; să fie capabil: - stabilească trăsăturile caracteristice ale textului oficial; - estimeze rolul mijloacelor non-verbale în comunicarea umană - stabilească importanța deținerii competenței de comunicare scrisă; - redacteze textul propus după stilul oficial; - argumenteze importanța comunicării asertive în comunicare. - estimeze rolul comunicării orale în a fi eficient. |
Sarcina de seminar nr. 3: Discursul public
Important! Discursul se va prezenta în fața grupei. Este una din sarcinile obligatorii de realizat.
Tematica:
Condiții de prezentare:
1. Timpul de prezentare: 6-7 minute
2. Structura discursului:
- Introducerea
a) Salutăm publicul și ne prezentăm;
b) Captăm atenția publicului (o glumă, o statistică recentă, o imagine interesantă etc.);
c) Precizăm cât mai clar subiectul discursului;
d) Prezentăm o hartă a discursului (de ex.: astăzi am să vorbesc despre...);
- Cuprinsul discursului:
a) Expune logic ideile principale, argumentele, informațiile relevante pentru fiecare idee;
b) Înainte de a trece de la o idee la alta, rezumă măcar într-o frază ideea principală pe care tocmai ai expus-o;
c) Folosește expresii specifice în trecereea de la o idee la alta (Voi începe întâi să vorbesc despre..., apoi despre..., și voi termina prezentând...);
d) Optează pentru un discurs mai scurt decât unul lung și plictisitor;
- Încheierea:
a) Prezintă din nou harta discursului și încearcă să faci o concluzie generală;
b) Mulțumește pentru atenția acordată;
c) Acordă timp pentru întrebări din partea publicului;
d) Fă comparații puternice și trage anumite concluzii.
Exemple de discursuri:
1. Rolul cuvintelor în educație | Paul Olteanu: https://www.youtube.com/watch?v=oRupMth5WMY
2. De la conflict la conectare | Gaspar Gyorgy: https://www.youtube.com/watch?v=D9N-x6UKbMY
3. Cum să-ți faci gândirea vizibilă | Urania Cremene: https://www.youtube.com/watch?v=F9tEGKpUvO4
4. Fricile care ne blochează | Simona Tache: https://www.youtube.com/watch?v=_H26OMDeClE
5. Ce ti se intampla cand nu "citesti": Razvan Crisan: https://www.youtube.com/watch?v=NLh6ca7zUUQ
Susținerea discursului:
MN-231
18.03
Bagrin Dan
Coadă Dan
Darii Dumitru
Todica Toma
01.04
Dragan Andrei
Undelemn Adrian
15.04
Leu Pantelimon
Lungu Liviu
Mîţu Dumitru
Mudrea Alexandru
Bîrlădeanu Cristian
Isac Mariana
29.04
Petrov Marcel
Poberejnic Evgheni
Scripnic Andrei
Secu Laurian
Focşa Cristian
Josan Gabriel
EA-231
18.03
Bulibaş Andrei
15.04
Jalba Ion
Malîi Sergiu
Cataraga Dumitru
29.04
Ţugulschi Daniel
Veveriţă Anatolie
Chiriac Alexandr
Ciloci Antonii
IBM-231
21.03
Alexanean Daria
Boian Cătălin
Cadinuc Gabriel
Ursati Daniel
04.04
Cebotari Laurenţiu
Cojocari Maria
Mândrescu Ştefan
18.04
Mocreac Bogdan
Motuzco Oleg
Postovan Alex
02.05
Puică Dumitru
Racu Mihail
Radul Leonardo
16.05
Solonaru Marius
Spînachi Inga
Suşiţcaia Elena
RM-231
25.03
Caranfil Dumitru
Cervinschii Chiril
Culev Veaceslav
Dodon Cristin
Donesco Alina
Gospodarenco Gheorghe
Gîrbu Mihai
Vulpe Daniil
08.04
Iachim Sergiu
Josan Nicolae
Lozinschi Andrei
Lungu Bogdan
Marinov Nicolai
Muntean Victoria
Panteleiciuc Cornel
22.04
Popuşoi Victor
Prepeliţă Cătălin
Procopciuc Daniel
Saca Adrian
Secrieru Maxim
Şevciuc Roman
Vasiliev Maxim
CR-231
22.03
Bivol Daniel
Buga Pavel
Burlea Vladislav
Căpăţînă Andrei
Untila Maxim
05.04
Cojocari Gabriel
Dadu Alexandru
Deleu Mihaela
Furtuna Rodion
Verejan Eugeniu
19.04
Găină Ştefan
Malai Veaceslav
Maleru Alexandru
Maleţchi Mirela
Zaharenco Mihail
03.05
Mihalachi Cristian
Mocreac Cristian
Munteanu Maxim
Pavalache Victor
17.04
Pricop Alexandru
Sofronovici Petru
Ţurcan Victor
Ungureanu Vlad
CR-232
21.03
Abdulbari Hamza
Arabadji Igor
Balanel Lucian
Başchirov Rodion
Bîcov Victor
04.04
Chirilov Mihail
Cocieru Dragoş
Cotoman Vadim
Covalciuc Veaceslav
Cruc Maxim
18.04
Cuciuc Maxim
Cuturov Oleg
Garştea Daniel
Gluhu Marius
Ignat Vasile
02.05
Muştuc Gabriel
Rusanovschi Vladimir
Sevastopolscaia Anastasia
Spinei Daniele
Sturza Grigore
16.05
Tărîţa Alexandru
Tihon Victor
Tulei Mihail-Gheorghii
Ţepordei Tudor
Vlas Radu
Sarcina nr. 4: Explicați, analizați și exemplificați ascultarea activă, ascultarea pasivă și arta de a pune întrebări.
Unități de conținut:
1.Analiza sistemică a comunicării prin intermediul tranzacțiilor.
2. Dimensiunea relațională a comunicării
3. Comunicarea în organizații
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - evidențieze aspecte ale ascultării active; - determine nivelul de comunicare în organizație prin exemplele propuse; să fie capabil: - estimeze rolul dimensiunii relaționale a comunicării în organizație; - propună întrebări din perspectivă științifică, familială, publicistică; - analizeze tipuri de comunicări în organizații.
|
Sarcină de seminar obligatorie: Dezbaterea. Temele vor fi anunțate la fiecare seminar.
Scopul organizării acestei activități ține de formarea abilităților de argumentare și a competențelor de a munci în echipă.
Repartizările:
MN-231, EA-231
01.04.2024: Echipa Pro - Bagrin Dan, Bîrlădeanu Cristian, Coadă Dan, Darii Dumitru, Ţugulschi Daniel; Echipa Contra - Dragan Andrei, Focşa Cristian, Isac Mariana, Josan Gabriel, Veveriţă Anatolie.
15.04.2024: Echipa Pro - Leu Pantelimon, Lungu Liviu, Mîţu Dumitru, Mudrea Alexandru; Echipa Contra - Petrov Marcel, Poberejnic Evgheni, Scripnic Andrei, Secu Laurian.
29.04.2024: Echipa Pro - Todica Toma, Undelemn Adrian, Bulibaş Andrei, Cataraga Dumitru; Echipa Contra - Chiriac Alexandr, Ciloci Antonii, Jalba Ion, Malîi Sergiu.
IBM-231
04.04.2024: Echipa Pro - Alexanean Daria, Boian Cătălin, Cadinuc Gabriel, Cebotari Laurenţiu; Echipa Contra - Cojocari Maria, Mândrescu Ştefan, Mocreac Bogdan, Motuzco Oleg .
18.04.2024: Echipa Pro - Postovan Alex, Puică Dumitru, Racu Mihail, Radul Leonardo Leon; Echipa Contra - Solonaru Marius, Spînachi Inga, Suşiţcaia Elena, Ursati Daniel.
RM-231
08.04.2024: Echipa Pro - Caranfil Dumitru, Cervinschii Chiril, Culev Veaceslav, Dodon Cristin, Donesco Alina, Şevciuc Roman; Echipa Contra - Gospodarenco Gheorghe, Gîrbu Mihai, Iachim Sergiu, Josan Nicolae, Lozinschi Andrei, Vulpe Daniil.
22.04.2024: Echipa Pro - Lungu Bogdan, Marinov Nicolai, Muntean Victoria, Panteleiciuc Cornel, Popuşoi Victor; Echipa Contra - Prepeliţă Cătălin, Procopciuc Daniel, Saca Adrian, Secrieru Maxim, Şevciuc Roman.
CR-231
05.04.2024: Echipa Pro - Bivol Daniel, Buga Pavel, Burlea Vladislav, Căpăţînă Andrei, Cojocari Gabriel, Untila Maxim; Echipa Contra - Dadu Alexandru, Deleu Mihaela, Furtuna Rodion, Găină Ştefan, Malai Veaceslav, Verejan Eugeniu.
19.04.2024: Echipa Pro - Maleru Alexandru, Maleţchi Mirela, Mihalachi Cristian, Mocreac Cristian, Munteanu Maxim, Zaharenco Mihail ; Echipa Contra - Pavalache Victor, Pricop Alexandru, Sofronovici Petru, Ţurcan Victor, Ungureanu Vlad.
CR-232
04.04.2024: Echipa Pro - Abdulbari Hamza, Arabadji Igor, Balanel Lucian, Başchirov Rodion, Vlas Radu ; Echipa Contra - Bîcov Victor, Chirilov Mihail, Cocieru Dragoş, Cotoman Vadim.
18.04.2024: Echipa Pro - Covalciuc Veaceslav, Cruc Maxim, Cuciuc Maxim, Cuturov Oleg; Echipa Contra - Garştea Daniel, Gluhu Marius, Ignat Vasile, Muştuc Gabriel.
02.05.2024: Echipa Pro - Rusanovschi Vladimir, Sevastopolscaia Anastasia, Spinei Daniele, Sturza Grigore; Echipa Contra - Tărîţa Alexandru, Tihon Victor, Tulei Mihail-Gheorghii, Ţepordei Tudor.
Unități de conținut:
1.Retorica și persuasiune
2. Argumentarea ca element fundamental al comunicării
3. Pregătirea și susținerea prezentării în public
4. Organizarea unui seminar, conferințe.
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - explice noțiunile retorică, persuasiune; - descrie modele de influență și manipulare din diferite situații contextuale; - analileze componentele structurale ale argumentației; să fie capabil: - să formuleze mesaje evidențiind aspecte ale persuasiunii ca elemente în de context situational de comunicare; - explice metodele neargumentative de influență asupra auditoriului; - formuleze critica constructivă la o încălcare a unui angajat; - propună modele de argumentație simplă și argumentație complexă în comuncare; - elaboreze o prezentare publică a unei lucrări științifice cercetate. - organizeze o conferință seminar/ conferință științifică studențească. |
Unități de conținut:
1.Principiile scrierii academice
2. Condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice
3. Tipurile de lucrări științifice
4. Premise etice și normative ale procesului de cercetare științifică
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie principiile scrierii academice; - caracterizeze tipurile de lucrări științifice; -analizeze condițiile originalității rezultatelor cercetării științifice - formuleze idei cu character științific evidențiind originalitatea rezultatelor să fie capabil: - analizeze actele normative și standard actuale de elaborare a tezei de licență. - să stabilească impactul publicației științifice - să propună modalități de citări bibliografice după condițiile tehnice a diferitor reviste.
|
Aici găsiți materialul de la curs.
Unități de conținut:
1.Valori tematice în cercetarea științifică
2. Etapele scrierii academice. Importanța formulării problematicii, problemei, întrebării
3. Organizarea conceptuală a textului științific
4. Concluzia științifică ca finalitate a procesului de cercetare
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrieți structura tezei de licențe/articol; - definiți conceptele domeniului de cercetare; -analizeze fragmente din literatura de specialitate evidențiind problema cercetării; să fie capabil: - formuleze titlul, problema, actualitatea și caracterul inovativ a problemei cercetate; - formuleze concluzie științifică ca finalitate a procesului de cercetare; - clasifice publicațiile științifice după diferite criterii; - disimineze rezultatele științifice în cadrul diferitor conferințe științifice studențești. |
Unități de conținut:
1. Planificarea lucrării știinţifice și identificarea publicaţiilor de specialitate adecvate și relevante pentru diseminarea rezultatelor cercetărilor realizate. Identificarea cerințelor pentru publicare
2.Elaborarea articolului științific
3.Elaborarea, și redactarea tezei de licență
4.Susținerea tezelor de licență
Identificarea cerințelor pentru publicare
2. Elaborarea structurii publicației științifice. Pregătirea materialului pentru publicare
3. Elaborarea și redactarea tezei de licență
4. Ghidul privind elaborarea și susținerea proiectelor/tezelor de licență UTM
5. Consecințele încălcării integrității scrierii academice
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - să identifice site-uri cu reviste, lucrări de specialitate ; - analizeze regulamentele naționale și internaționale de elaborare a lucrărilor științifice; - compare cerințele pentru publicare în conformitate cu clasificarea publicației științifice; să fie capabil: - elaboreze un articol științific respectând structura publicației; -redacteze lucrarea științifică în conformitate cu recomandările / ghidurile propuse de instituție; - analizeze ghidului privind elaborarea și susținerea tezelor de licență; - redacteze proiectul:Teza de an, conform structurii propuse în Ghid. |
Unități de conținut:
1.Principiul integrității - element esențial al activității de cercetare.
2. Acțiuni de încălcare a integrității scrierii academice.
3. Consecințele încălcării integrității scrierii academice .
În rezultatul însuşirii temei studentul trebuie: să cunoască: - descrie esența conceptului de integritate; - evidențieze principiul de integritate în activitatea de cercetare; să fie capabil: - aplice principiul integrității în activitatea de cercetare; - analizeze acțiunile de încălcare a integrității scrierii academice; - deducă consecințele plagiatului, autoplagiatului, fabricarea sau alterarea voită a datelor experimentale în cercetare. |
Link către evaluarea la curs/seminar: https://www.canva.com/design/DAFcE5dBCHs/q6LK2mZWLhqN4OHmJlD2Cg/edit?utm_content=DAFcE5dBCHs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
Susținerea lucrului individual:
MN-231
01.04 - Bagrin Dan, Bîrlădeanu Cristian, Coadă Dan, Darii Dumitru
15.04 - Isac Mariana, Todica Toma, Focșa Cristian, Petrov Marcel, Undelemn Adrian
RM-231
25.03 - Cervinschii Chiril, Donescu Alina, Josan Nicolae, Procopciuc Daniel, Secrieru Maxim
08.04 - Șevciuc Roman, Vasiliev Maxim, Marinov Nicolai, Muntean Victoria, Culev Veaceslav, Lungu Bogdan, Panteleiciuc Cornel
EA-231
29.04 - Chiriac Alexandr, Jalba Ion, Veveriță Anatolie, Malîi Sergiu, Cataraga Dumitru
CR-231
05.04 - Furtuna Rodion, Malețchi Mirela, Deleu Mihaela, Burlea Vlad, Malai Veaceslav
19.04 - Verejan Eugeniu, Cojocari Gabriel, Ungureanu Vlad, Munteanu Maxim, Maleru Alexandru
03.05 - Căpățână Andrei, Pavalache Victor, Zaharenco Mihail, Pricop Alexandru, Mocreac Cristian
IBM-231
04.04 - Sușițcaia Elena, Radul Leonardo Leon, Cadinuc Gabriel, Motuzco Oleg, Cojocari Maria
CR-232
04.04 - Muștuc Gabriel, Vlas Radu, Chirilov Mihail, Bălănel Lucian, Sturza Grigore
18.04 - Bîcov Victor, Cotoman Vadim, Cruc Maxim, Tihon Victor, Ignat Vasile, Bașchirov Rodion
02.05: Alexanean Daria, Spinachi Inga, Cibotari Laurentiu, Ursati Daniel, Mocreac Bogdan
Susținerea lucrului individual în timpul ghidării pentru studenții din diferite grupe:
15.04, ora 18:45 - Lozinschi Andrei (RM-231), Cuciuc Maxim (CR-232), Dodon Cristin (RM-231), Gospodarenco Gheorghe (RM-231), Sevastopolscaia Anastasia (CR-232)
04.04, ora 13:30 - Cocieru Dragoș (CR-232), Spinei Daniele (CR-232), Buga Pavel (CR-231), Tulei Mihail-Gheorghii (CR-232), Gluhu Marius (CR-232)
Testarea nr. 1
Tema 1: Comunicarea - paradigmă structural - expresivă a ființei umane
Forma de desfășurare a testării: oral.
Important: Testarea se va baza pe conținutul din slideuri cu desfășurarea în cărțile atașate.
Subiecte pentru testare:
Testarea nr. 2
Testarea nr. 2 constă în elaborarea unui articol până la 2 pagini pe una din temele recomandate/aveți posibilitatea să formulați și singuri o temă care să aibă legătură cu scopul cursului Comunicare și scriere academică și domeniul vostru de studiu.
Sunt atașate și criteriile de elaborare ale articolului care au fost discutate în timpul seminarului.
IMPORTANT!
Termenul de prezentare este 29 aprilie, în timpul cursului.
Testarea se prezintă în format fizic cu indicarea numelui, prenumelui, grupei.
Sarcini de seminar
Se alege una dintre aceste teme și se prezintă în power-point/prezi, canva etc.
S1.Comunicarea -paradigmă structural - expresivă a ființei umane
3. Calitățile personale și comunicarea.
S. 2 Abordarea sistemică a comunicării
1. Vocabularul transformațional
Ascultarea activă
Arta de a pune întrebări
2. Elementele comunicării nonverbale
S3. Dimensiunea persuasivă a comunicării
1. Comunicarea intrapersonală și interpersonală: stima de sine și inteligența emoțională
2. Tehnici de formare și menținere a comunicării în grup
3. Pregătirea și susținerea unei prezentări publice
4. Critica și combaterea în procesul argumentației
5. Organizarea unui seminar, conferințe
S5. Conceperea și elaborarea lucrărilor științifice
1.Identificarea cerințelor pentru publicare
2. Elaborarea structurii publicației științifice. Pregătirea materialului pentru publicare
3. Elaborarea și redactarea tezei de licență
4. Ghidul privind elaborarea și susținerea proiectelor/tezelor de licență UTM
5. Consecințele încălcării integrității scrierii academice