Lab 1.2 Interacțiunea cu utilizatorul: STDIO - LCD+Keypad

Interacțiunea cu Utilizatorul: STDIO - LCD + Keypad

Scopul lucrării

Familiarizarea studenților cu utilizarea bibliotecii STDIO pentru interactiune cu periferiile LCD si Keypad  implementarea unei aplicații simple care verifica un cod introdus de la tastatura, si printeaza un mesaj la LCD.

Obiectivele lucrării

  • Înțelegerea principiilor de bază ale perifericelor pentru interactiunea cu utilizatorul..
  • Utilizarea bibliotecii STDIO pentru schimbul de informații text.
  • Proiectarea unei aplicații care interpretează comenzi transmise prin tastatura si printare la LCD
  • Dezvoltarea unei soluții modulare, cu funcționalități separate pentru controlul perifericelor.

Definire Problema

  1.  Sa se configureze aplicatia pentru lucrul cu libraia STDIO prin interfata seriala pentru schimbul de text prin LCD+Keypad.
  2. Sa se proiecteze o aplicatie in baza de MCU pentru detectarea unui cod de la o tastarura 4x4, sa verifice codul si sa afisese mesaj la un LCD.
    - Pentru cod valid sa se aprinda un led de culoare verde, pentru cod invalid, un led de culoare rosie.
    - A se utiliza STDIO pentru scanarea tastaturii si afisare la LCD.

Materiale și resurse

Componente hardware:

  • Microcontroler (Arduino Uno, ESP32 sau similar)
  • LED-uri
  • LCD 2x16 (4x20 sau altele din aceasta serie)
  • Keypad 4x4
  • Rezistor de 220 Ω
  • Breadboard
  • Cabluri de conexiune (jumper wires)
  • Sursă de alimentare (USB)

Resurse software:

  • Visual Studio Code cu extensia PlatformIO instalată
  • Emulator terminal serial (ex.: Monitor Serial din PlatformIO, TeraTerm sau Putty)
  • Simulator hardware (opțional, ex.: Proteus)

Recomandari

  • se recomanda utilizarea unui IDE cu suport arduino, care permite lucrul cu mai multe fisiere. de exemplu Eclipse
  • pentru Validare se recomanda utilizarea unui simulator, de ex Proteus.
  • functionalitatile pentru fiecare echipament periferic ( led, buton, lcd, keypad) sa fie realizate in fisiere separate, in scop de reutilizare in lucrarile urmatoare
  • utilizarea regulilor de codare CamelCase

Pontaj

Cerințe obligatorii:

  • Respectarea structurii modulare a proiectului.
  • Prezentarea schițelor arhitecturale, schemelor bloc și schemelor electrice.
  • Respectarea formatului raportului conform normelor UTM.

Notare

  • Nu se accepta rapoartele care nu corespund cerintelor de prezentare
  • 50% demonstrarea rezultatelor.
  • 10% utilizarea STDIO (printfscanf, etc.).
  • 10% explicarea interfeței hardware-software.
  • 10% prezentarea schiței electrice.
  • 10% demonstrarea funcționării fizice.

NOTĂ: Pontajul maxim este posibil doar la prezentarea funcționării fizice a soluției!!

  • - 10% penalizare pentru fiecare săptămână întârziere de la deadline.