Text
I. Textul: Bunele maniere în afaceri
Nimic nu costă atât de ieftin
și nu prețuiește atât de scump ca politețea.
(Cervantes)
Să arătați că sunteți un om respectuos și cu bune maniere nu vă costă nimic. Ba din contra, acest lucru vă poate aduce beneficii atât în plan personal, cât și în plan profesional.
Dacă veți fi o persoană respectuoasă, veți fi și respectat de cei din jurul vostru.
Bunele maniere sunt o modalitate de a le arăta celor din jur atitudine, respect (considerație, почтение) și apreciere.
În afaceri este la fel ca în viața personală. Cu cât vă purtați mai frumos și demonstrați respect celor din jur, cu atât mai mult veți avea de câștigat.
În mediul afacerilor, folosirea cuvintelor politicoase, pe un ton cald este mai mult decât o necesitate. Pentru un om de afaceri, cunoașterea bunelor maniere e necesară pentru a-i asigura succesul și pentru a învăța să-l contureze în favoarea sa.
Încă din copilărie suntem învățați că nu putem obține ceea ce ne dorim dacă nu avem un comportament pe măsură, care să vină oarecum ca o răsplată a faptelor noastre. În afaceri se aplică aceeași regulă. Cu cât oferim mai mult respect și atenție colaboratorilor cu care intenționam să încheiem afaceri, cu atât mai simplu va deveni totul.
Bunele maniere sunt cea mai sigură și ușoară cale de a atrage succesul de partea voastră.
Când sunteți la o întâlnire de afaceri, este foarte important să vă purtați cât mai civilizat și diplomat, chiar dacă nu sunteți de acord cu anumite păreri sau dacă cineva încearcă să vorbească urât.
Nu vă pierdeți calmul și arătați-le celor din jur cât de bine vă puteți stăpâni în situații limită sau de criză.
Vorbiți calm și zâmbiți de fiecare dată când vă spuneți părerea. În felul acesta le veți da încredere, dar și o doză de optimism celor din jurul vostru. Vor crede în voi, în ideile voastre de afaceri, în proiectele voastre, precum și în deciziile pe care voi le luați.
De asemenea, bunele maniere se reflectă și în gesturile pe care le faceți. Este foarte frumos și politicos să vă ajutați partenerii de afaceri atunci când sunteți la o întâlnire de pe urma căreia puteți avea de câștigat.
Contactul vizual are un impact foarte mare într-o discuție privată. Cu ajutorul lui putem controla situația, putem deține puterea sau putem influența emoțiile și deciziile celuilalt.
Codul bunelor maniere spune că nu este indicat (рекомендовано) să priviți insistent o persoană, mai ales într-o discuție la care nu participați sau nu sunteți direct implicat în ea.
Nu gesticulați foarte mult și nu vorbiți niciodată peste ceilalți. Oamenii care adoptă astfel de practici au carențe în educație.
Ascultați ce au de spus interlocutorii și așteptați-vă rândul la replică fără a grăbi lucrurile sau a interveni peste altcineva.
Emanați o bună dispoziție! Nimeni nu vrea să vadă un om deprimat (подавленный) sau stresat.
Străduiți-vă să folosiți numele persoanei în conversație: „Mă bucur să te revăd, Andrei.”
Vestimentația impecabilă este un imperativ (необходимость). Hainele șifonate și cizmele murdare nu te vor ridica în ochii interlocutorului.
Atenție la limbajul folosit. Daca nu sunteți siguri de semnificația unui cuvânt, evitați folosirea lui.
Stăpâniți-vă anumite nevoi. Daca sughițați, nu așteptați să faceți conversația insuportabilă. Întrebați unde puteți găsi o toaletă sau cereți un pahar cu apă.
Or, nici în familie, nici în societate și nici în afaceri, comportamentul nepoliticos nu este de iertat. Mai devreme sau mai târziu el va fi sancționat fără milă, iar numărul de prieteni și parteneri se va restrânge. Mai simplu spus, societatea respinge prost crescuții. Să facem deci concluziile de rigoare.
Sursa: Revista Cultura urbană, 9 ianuarie 2012.