LUCRU INDIVIDUAL
- IV. SUGESTII PENTRU ACTIVITATEA INDIVIDUALĂ A STUDENŢILOR
Planificarea lucrului individual al studentului urmăreşte scopul de a stabili nişte reguli generale pentru a reglementa şi a forma la studenţi abilităţi de organizare riguroasă a orelor dedicate şi a eficientiza asimilarea materialului teoretic obţinut în cadrul orelor de prelegeri. Obiectivul principal al lucrului individual dedicat studiului Eticii și integrității academice este de a forma competenţe pentru identificarea corelației dintre activitatea profesională, principiul integrității, inclusiv academice şi etica globală, de a utiliza metode specifice în cercetarea acestora, însuşirea și promovarea standardelor de etică și deontologie în procesul cercetării științifice, făcând apel la normele naționale și internaționale, în vederea asigurării unui climat etic incluziv bazat pe încredere mutuală. Pe parcursul semestrului, studenţii realizează două din activităţile individuale propuse mai jos:
Nr. Crt. |
Capitol, temă |
Conţinutul activității individuale |
Durata, ore
|
Forma de Control |
Termeni de control |
1 |
Tema 1. Etica și integritate: concepte și particularități fundamentale |
Însuşire material teoretic. |
2 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
Argumentați necesitatea abordării problemelor globale prin prisma dimensiunii etice, în cadrul tipurilor de etică aplicată: etica mediului; etica politică, etica afacerilor; bioetica umană, etica mass-media, etica informației și computerelor, etica noilor tehnologii, roboetică, etica viitorului etc. |
2 |
Prezentarea PPT (lucru în grup)
|
Peste 2 săptămâni
|
||
2 |
Tema 2: Evaluarea morală a comportamentului uman
|
Însuşire material teoretic |
2 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
1.Formulați o dilemă etică ce poate apărea în domeniul dumneavoastră de formare profesională și propuneți 3 forme de soluționare a acesteia |
2 |
Prezentarea în scris.
|
Peste 2 săptămâni.
|
||
3 |
Tema 3: Etica și integritatea în mediul academic
|
Însuşire material teoretic |
3 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
Descrieți activitatea unei organizații din Republica Moldova din perspectiva responsabilității sociale? |
2 |
Prezentarea Power Point
|
Peste 2săptămâni. |
||
4 |
Tema 4: Cadrul normativ-instituțional de reglementare a conduitei academice |
Însuşire material teoretic |
3 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|||
Analizați:
|
2 |
Prezentarea Power Point (lucru in echipă) |
Pregătire 2 săptămână. |
||
5 |
Tema 5: Activitatea de cercetare științifică – standarde de integritate
|
Însuşire material teoretic |
3 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
Evidențiați principalele aspecte etice ale domeniului cercetării științifice incluse în: a) Carta Europeană a Cercetătorilor. Argumentați importanța acestora |
|
Prezentare Power Point |
Pregătire 2 săptămâni. |
||
6 |
Tema 6: Drepturile de proprietate intelectuală și frauda academică
|
Însuşire material teoretic |
5 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
Realizați analiza SWOT în care să evidențiați punctele tari/slabe, oportunitățile și amenințările ce apar în cadrul aplicării Politicii open-acces în societatea cunoașterii. |
2 |
Analiza SWOT (lucrul în grup) |
Pregătire 3săptămîni |
||
7 |
Tema 7: Cultura integrității academice: modalități de consolidare/subminare
|
Însuşire material teoretic |
2 |
|
|
Pregătire seminar |
|
|
|
||
Apreciați nivelul de integritate al societății RM și propuneți recomandări privind consolidarea culturii integrității academice. |
2 |
Eseu |
Pregătire 2săptămâni |
||
8 |
Săptămâna 7 |
Pregătirea pentru evaluarea I, și evaluarea finală |
6 |
|
|
Total: |
30 |
|
|