Anunțuri

Descriere generală a cursului Grafica pe Calculator

Descriere generală a cursului Grafica pe Calculator

by Cărbune Viorel -
Number of replies: 0

          Domeniul graficii pe calculator (sinteza imaginilor asistata de calculator) a devenit indispensabil pentru aplicațiile moderne care în marea lor majoritate utilizează o interfață grafica pentru a comunica cu utilizatorul. Grafica pe calculator cuprinde procedurile care realizează comunicarea vizuală dintre om și calculator prin intermediul dispozitivelor de afișare și a dispozitivelor de interacțiune (tastatură, mouse, ecran senzitiv, etc.).

          Unitatea de curs „Grafica pe calculator² este inclusă în categoria unităţilor de curs de orientare spre specializare pentru studenţii urmatoarelor programe de studiu: 526.1 Calculatoare, 444.3 Informatica Aplicata, 444.2 Management Informational. Consolidarea materialului teoretic şi obţinerea abilităţilor practice se realizează în procesul de realizare a lucrărilor de laborator, efectuării proiectelor de an şi a proiectelor de licență.

          Cursul are ca obiectiv general înțelegerea de către studenți a conceptelor fundamentale ale graficii 2D și 3D ca parte componenta importantă in studierea, sinteza și utilizarea imaginilor.

          Disciplina își propune pregătirea teoretica si practica a studenților in scopul familiarizării lor cu algoritmii elementari ai graficii pe calculator. Sunt prezentate și studiate noțiunile de baza ale graficii pe calculator: transformări geometrice, sisteme de vizualizare, tehnici de redare a imaginilor pe display, tehnici de modelare și de redare a obiectelor si scenelor virtuale precum si aspecte avansate de sinteza a imaginilor cu un înalt grad de realism: umbrire, iluminare, generarea fenomenelor naturale, anti-aliasing, texturare.

          Disciplina prezintă problemele fundamentale ale proiectării sistemelor de programe pentru grafica asistată de calculator, modalitățile de implementare și varietăţile de algoritmi care execută  operații specifice, accentuând aspectele legate de analiza si performanţele acestora:

  • prezentarea noţiunilor de bază (metode, algoritmi, modele matematice) privind sinteza imaginilor grafice şi a modului de dezvoltare de aplicaţii grafice folosind diferite biblioteci (de exemplu, biblioteca grafică Borland C++ şi biblioteca OpenGL);
  • prezentarea unor metode de modelare şi redare a suprafeţelor tri-dimensionale şi a solidelor, a unor metode şi algoritmi de sinteză a imaginilor fotorealiste, a unor metode şi algoritmi de prelucrare şi de analiză a imaginilor.

          Studentul va fi capabil: sa explice conceptele și noțiunile fundamentale referitoare la grafica pe calculator; sa dezvolte si sa utilizeze sisteme grafice de sinteza a imaginilor prin intermediul calculatorului; sa cunoască modalitățile de implementare si varietățile de algoritmi care realizează operații specifice privind sinteza imaginilor grafice. Studentul va utiliza limbaje de programare de nivel înalt, structuri de date şi tehnici moderne de programare pentru a dezvolta aplicații în domeniul sintezei grafice a imaginilor.

          Obiectivele principale ale cursului „Grafica pe calculator² reprezintă formarea la studenți a următoarelor abilităţi:

  • cunoașterea conceptele și noțiunile fundamentale referitoare la grafica pe calculator;
  • utilizarea  sistemelor grafice de sinteza a imaginilor prin intermediul calculatorului;
  • cunoașterea algoritmilor de baza pentru realizarea operațiilor specifice privind sinteza imaginilor grafice;
  • implementarea algoritmilor fundamentali privind sinteaza imaginilor fixe și a celor animate aplicând în practică cunoștințele acumulate în cursuri anterioare de algoritmica și programare
  • dezvoltarea aplicațiilor cu elemente de grafică computațională bazate pe biblioteci grafice moderne și integrarea lor în produsele soft

          Cursul este orientat spre pregătirea specialiștilor de calificare înaltă în domeniul proiectării diverselor produse software.