Preliminarii

Tehnici de comunicare este disciplina care se axează pe dezvoltarea de abilități de comunicare și ascultare activă prin intermediul diferitor tehnici ce conduce la o relaționare eficientă atât în plan profesional, cât și în plan personal; atât în interiorul companiei, cât și cu mediul extern – furnizori, beneficiari etc.

Comunicarea trebuie privită prin prisma faptului că posedă un trecut, prezent și viitor, conform viziunii tranzacțională, comunicarea este determinată de o perspectivă dinamică. Este greu să ne imaginăm un proces comunicațional fără a face apel la aspectele care îl determină, la cauzele acestuia, astfel modalitățile de interrelaționare comunicațională se bazează pe experiența noastră în acest domeniu și iau forma acestei experiențe. Viitorul deasemenea afecteaza comunicarea. Dacă dorim ca ca relația de comunicare să continue, vom comunica cu persoana respectivă în această direcție în prezent. În același timp, comunicarea este un proces irepetabil și ireversibil. Fiecare experiență de comunicare este unică, iar două experiențe de comunicare nu pot fi perfect identice. Experiența de comunicare produce schimbări în persoanele implicate în proces, schimbări care vor condiționa acest deziderat.

Indiferent de domeniul pentru care te-ai specializat sau in care ai experienta relevanta de lucru, exista un set de competente cheie care te pot ajuta pe termen lung. Luand in considerare faptul ca atat tehnologia cat si metodele de recrutare evolueaza si se modifica constant, trebuie sa fii pregatit pentru toate aceste schimbari si sa iti pastrezi relevanta pe piața forței de muncă.  piata fortei de munca.

Acest set de competente te poate ajuta atat in cazul in care vrei sa te reorientezi profesional, cat si in situatia in care iti doresti sa avansezi in cariera pentru care te-ai pregatit.