Activități
1. Punctați trei idei principale care se atestă în urma lecturii textului. Notați-le în caite.
2. Explicați semnificația titlului textului. Cum ar mai putea fi întitulat textul? Argumentați.
3. Explicați sensul următoarelor expresii: reșeaua Internet ”absoarbe” oamenii, omul își pierde personalitatea, Internet-ul provoacă dependență, se pierde legătura cu lumea reală, calitatea și veridicitatea informației este nesigură.
4. Expuneți informația într-o formulare personală:
1. Rețeaua Internet din zilele noastre demult a împânzit îtreg globul pământesc.
2. Persoanele dependente de calculator refuză să stea mult timp offline.
3. Din anul 1990 rețeaua Internet a devenit publică și comercială.
4. În funcție de aria geografică, rețeaua este de mai multe tipuri.
5. Numiți echivalentele românești ale următorilor termeni: услуги интернета, информационные ресурсы, широкая гамма услуг, расширение сети, иметь доступ, связь с реальным миром, предоставление услуг, информация в виде файлов, передавать информацию, рабочие станции, узлы коммутации, зоны покрытия, каналы передачи информации, зависимость от интернета, заражение вирусами, вредная информация, потеря личности.
6. Continuați lista de sfaturi utile pentru un utilizator de calculator:
1. Nu uitați, în Internet puteți găsi mult ”gunoi” informațional.
2. .....
3. .....
4. .....
7. Relatați, în 5 enunțuri, despre felul cum înțelegeți noțiunea de gunoi informațional.
8. Confirmați justețea ideilor:
1. Astăzi rețeaua Internet a devenit și un important mediu de afaceri.
2. Descărcarea de fișiere în scop personal este legală, dar încărcarea de materiale fără dreptul de autor trebuie pedepsită prin lege.
9. Relatați despre felul în care rețeaua Internet vă ajută în realizarea și desfășurarea . reușită a procesului didactic.