Activități

1.      Punctați trei idei principale care se atestă în urma lecturii textului. Notați-le în caite.

 

2.      Explicați semnificația titlului textului. Cum ar mai putea fi întitulat textul? Argumentați.

 

3.      Formați familia lexicală a cuvintelor: informatică, prelucrare, informație, transmitere.

       Introduceți în contexte specializate câte un termen sau expresie din șirurile obținute.

 

4.      Numiți echivalentele românești ale următorilor termeni: совершенсвование компьютеров, быстрое развитие, автоматизированная обработка, научно-технический прогресс, объем информации, ветвь в экономике, главные показатели, низкий уровень информатизации, дефицит информации, тяжелые последствия, передовые позиции, внедрение информационных технологий, экономический рост.

 

5.      Înlocuiți cuvintele evidențiate cu sinonimele corespunzătoare: colectarea informației, păstrarea datelor, redarea informației, transmiterea mesajului, înregistrarea datelor, volumul informațiilor, utilizarea informațiilor, lipsă de informație.

 

6.      Confirmați ideea potrivit căreia o persoană puternică este una informată.

 

7.      Aduceți argumente în susținerea următoarelor afirmații:

1.      Procesul de informatizare are și dezavantaje.

2.      Orice informație trebuie trecută prin creier.

3.      Informația trebuie să fie supusă cenzurii morale și bunului simț.

4.      Mijloacele de informare constituie a patra putere în stat.

 

8.      Redactați un minieseu cu denumirea O persoană informată este ”vacinată” de situații neplăcute.