Activități
1. Punctați trei idei principale care se atestă în urma lecturii textului. Notați-le în caite.
2. Explicați semnificația titlului textului. Cum ar mai putea fi întitulat textul? Argumentați.
3. Formați familia lexicală a cuvintelor: informatică, prelucrare, informație, transmitere.
Introduceți în contexte specializate câte un termen sau expresie din șirurile obținute.
4. Numiți echivalentele românești ale următorilor termeni: совершенсвование компьютеров, быстрое развитие, автоматизированная обработка, научно-технический прогресс, объем информации, ветвь в экономике, главные показатели, низкий уровень информатизации, дефицит информации, тяжелые последствия, передовые позиции, внедрение информационных технологий, экономический рост.
5. Înlocuiți cuvintele evidențiate cu sinonimele corespunzătoare: colectarea informației, păstrarea datelor, redarea informației, transmiterea mesajului, înregistrarea datelor, volumul informațiilor, utilizarea informațiilor, lipsă de informație.
6. Confirmați ideea potrivit căreia o persoană puternică este una informată.
7. Aduceți argumente în susținerea următoarelor afirmații:
1. Procesul de informatizare are și dezavantaje.
2. Orice informație trebuie trecută prin creier.
3. Informația trebuie să fie supusă cenzurii morale și bunului simț.
4. Mijloacele de informare constituie a patra putere în stat.
8. Redactați un minieseu cu denumirea O persoană informată este ”vacinată” de situații neplăcute.