Activități

1. Punctați trei idei principale din text.

2. Alegeți din șirul adjectivelor propuse determinative pentru substantivele de mai jos, acordându-le în gen și număr.

Repere: eficient, direct, pozitiv, asertiv, lung, deschis, prețios, parțial, reciproc, puternic, neimportant, pasiv, calm, sincer, vizual.

Comunicare, dezacord, stil, idei, contact, termen, răspuns, relații, respect, rezultat, zâmbet, timp, confruntări, voce.

3. Construiți 4 enunțuri dezvoltate cu sintagme obținute în exercițiul 2.

4. Formați familia lexicală pentru lexemele propuse: comunicare, discuție, răspuns, dezvoltare, emoție.

5. Introduceți în cinci enunțuri dezvoltate câte un termen din familiile lexicale formate în exercițiul 4.

6. Continuați enunțurile cu câte 3 idei argumentative:

1. Comunicarea eficientă, în opinia mea, înseamnă ...

2. Persoanelor care aplică stilul agresiv în comunicare, le-aș recomanda ...

3. Persoanelor care aplică stilul pasiv în comunicare, le-aș recomanda ...

4. Pentru a învăța să comunicăm asertiv și constructiv, este nevoie de ...

7. Lucrați în grup. Explicați asemănările si deosebirile dintre stilurile de comunicare de mai jos:

a) stilul asertiv vs. stilul pasiv;

b) stilul asertiv vs. stilul agresiv.

8. Comentați, în 5 enunțuri dezvoltate, motto-ul de la începutul textului.

9. Traduceți expresiile din limba rusă în limba română: коммуникативные монотонный навыки, эмоциональный фактор, провокационные жесты, повторение фактов, формулирование идеи, голос, успешная коммуникационная среда, личные потребности. коммуникация,