Activități

1. Identificați în text și citiți fragmentele în care se relatează despre:

-       particularitățile procesului didactic  într-o instituție universitară;

-       etapele procesului de învățământ într-o instituție de învățământ superior;

-       specificul studenției.

 

2. Faceți, în scris, rezumatul unui fragment citit.

 

3. Identificați în text echivalentele terminologice în limba română: студенческая жизнь, профсоюзная организация, учебный процесс, самостоятельная личность, становиться самостоятельным, накопленные знания, интеллектуальный рост, доминирующее  занятие,  отношения с преподавателями, плоды труда, формирование  интеллекта,  быстрое взросление, семейная среда, чувство уверенности, повышенная независимость, возраст  жизнедеятельности, послеуниверситетское  образование.

4. Comentați următoarele afirmații ale autorului:

1. Totul se hotărăşte între 19 şi 25 de ani, adică, pentru cei mai mulţi, în anii studenţiei.

2.  Din clipa în care devenim studenţi, viaţa începe să prindă un nou contur pentru noi.

3. Pierzi sentimentul de siguranţă pe care ţi-1 dă orașul cunoscut şi mediul familial şi devii   independent.

4. Studenţia este singura etapă a vieţii noastre în cuprinsul căreia creşterea intelectuală nu afectează cu nimic bucuria de a trăi.

5. Drumul studiilor este lung şi greu, dar roadele muncii sunt dulci.

 

5. Continuați ideea cu 5 afirmații argumentative:

    Îmi place să învăț în Universitatea Tehnică a Moldovei, deoarece:

 

-         

-         

-         

-         

-         

 

6. V-ați întrebat vreodată ce avantaje au persoanele cu studii superioare și ce calități trebuie să aibă o astfel de persoană?  Argumentați.

 

7. Faceți  trei liste de idei despre care ați dori să scrieți, referindu-vă la:

a. studenții din zilele de astăzi;

b. atitudinea și rolul părinților în formarea studentului ca profesionist;

c. o întâmplare trăită în pereții U.T.M.

7. 1. Scrieți cel puțin câte trei idei pentru fiecare reper.

8. Mama vă roagă să povestiți  despre studenția voastră. Prezentați colegilor dialogul vostru cu mama.

 

9. Plasați în locul punctelor cuvintele care se potrivesc după sens: oră, academică, facultatea, studenții, masteratului, cariere, studenție, oportunitățile.

1.    Odată ajunși la facultate, … vor avea o mulțime de necunoscute de explorat: un oraș nou, un mediu nou, alți  oameni, alte tradiții.

2.    Este esențial ca fiecare student să găsească un echilibru de la bun început între viața personală și  cea  ...

3.    Relațiile de tot felul din anii de … îți pot pune o serie de provocări, dar  important este să știi cum să le  depășești.

4.    … înseamnă schimbare,  pe care este important să o accepți,  pentru a te putea bucura de  experiențele minunate ce au loc într-un mediu academic.

5.    Cu optimism și  încredere în sine, studenții speră să ajungă la susţinerea licenţei şi a ...

6.    Trei ani petrecuți în pereții universității vor fi pentru fiecare tânăr începutul unei … şi a unei vieţi fericite.

7.    Fiecare student trebuie să încerce să fie cât mai deschis la nou şi să profite de …  vieţii de student. 

8.    Studenții începători abia aşteaptă să se prezinte  la prima … şi să înceapă a cunoaşte puţin câte puţin adevăratele mistere ale studenției.

 

10. Continuați, în 8 enunțuri, îndemnul profesorului: Nimic nu trebuie să te sperie, deoarece ceea ce vei învăţa în pereţii U.T.M. va constitui o adevărată bază pe care  îţi vei înălţa viitorul.

 

11. Redactați un eseu, în 6 - 8 enunțuri,  cu tema: Universitatea Tehnică a Moldovei – Alma Mater, cu  referire la:  organizarea procesului didactic,  materiile de studiu, noutăți și evenimente,  constatări, frustrări, concluzii  etc.