Topic outline
CIRCUITE INTEGRATE
Denumirea unității de curs: CIRCUITE INTEGRATE
Program de studiu: 0612.1 Calculatoare şi rețele, 0714.7 Robotică și mecatronică
Numărul de credite ECTS: 4 (60 ore în auditoriu şi 60 ore de activităţi individuale ale studentului, 1 credit = 15 ore de activităţi în auditoriu şi 15 ore de activităţi individuale ale studentului)
Titularul untății de curs: lect. univ., dr. Vasile POSTICA (cab. 3-425, 3-420)
Scopul principal al cursului „Circuite integrate" ca disciplină didactică, reprezintă oglindirea procedeelor progresiste existente şi de perspectivă de proiectare și producere a circuitelor integrate pentru diverse dispozitive.
Obiectivele principale ale cursului reprezintă formarea la studenţi a următoarelor abilităţi:
-
cunoaşterea schemotehnicilor și metodelor de calcul ale principalelor scheme-componente, folosite pentru conceperea circuitelor digitale;
-
cunoaşterea principalelor tehnologii și principiilor de funcționare;
-
cunoașterea principalelor particularități, precum și avantajele/dezavantajele tehnologiilor moderne de fabricare a circuitelor digitale;
-
cunoașterea proprietăţilor circuitelor digitale realizate după tehnologiile DTL, TTL, TTL Schottky, ECL, I2L, MOS, CMOS.
-
modul de analiză a circuitelor care conțin AO, rezistențe și capacități și modalitatea de utilizare a AO pentru a elabora amplificatoare cu caracteristici precise;
-
posibilitatea de elaborare circuite mai sofisticate pe bază de AO, inclusiv sumatoare, amplificatoare de instrumentație, integratoare și derivatoare;
-
filosofia elaborării circuitelor electrice integrate și cum diferă față de cele discrete;
-
noțiuni generale și parametrii circuitelor de conversie, precum și principiile de achiziție a datelor și de conversie;
-
circuite de eșantionare și memorare și comparatoare pe bază de AO;
-
circuite de conversie digital-analogică pe bază de rețea de rezistențe ponderate; R-2R, lanț de rezistențe, surse de curent, delta-sigma;
-
circuite de conversie analogic-digital;
- ADC de tip delta-sigma.
Nota finală se formează după cum urmează:Forma de învățământ
Periodică
Curentă
Lucrul individual
Examen final
Atestarea 1
Atestarea 2
Cu frecvență
15%
15%
15%
15%
40%
Metode de comunicare student-profesor:
(1) Prin platforma ELSE (mesaje);
(2) Microsoft TEAMS (mesaje + apel);
(3) Rețele de socializare (facebook - mesaje + apel);
(4) e-mail (vasile.postica@mib.utm.md).-
Evaluări/
Evaluare inițială
Evaluarea inițială oferă în aceeași măsură, pe de o parte profesorului, pe de alta studentului, posibilitatea de a avea o reprezentare cât mai exactă a situaţiei existente (care este potenţialul de învăţare al fiecăruia dintre studenți, care sunt lacunele ce vor trebui completate şi mai ales remediate) şi totodată de a formula cerinţele pentru perioada următoare de învățare. Evaluarea inițială nu are deci un rol de control, ci este utilizată pentru a reuși cunoaşterea comportamentului cognitiv al studentului, deci pentru a înțelege dacă acesta dispune de o pregătire care este necesară procesului educaţional (respectiv cunoştinte, capacităţi, abilităţi etc).
Ca o concluzie, putem afirma că evaluarea iniţială este bine să fie realizată pentru a putea determina cunoştintele şi acele capacităţi care reprezintă premise ale asimilării noilor conţinuturi şi de asemenea pentru formarea unor competenţe noi.
Sondaje
Notă: Nu există răspunsuri 'corecte' sau 'greşite'; ne interesează doar opinia ta. Te asigur că răspunsurile tale vor fi tratate cu mare confidenţialitate (sondajele sunt anonime), şi nu vor afecta în nici un fel sarcinile de curs.
Răspunsurile tale responsabile şi bine gândite ne vor ajuta să îmbunătăţim în viitor modalitatea în care lecţia este prezentată. Mulţumim foarte mult.
>>> Sondaj inițial, de stabilire a așteptărilor (accesibil 25.01.20xx - 10.02.20xx)
>>> Sondaj FINAL
Lucrări de laborator
Lista lucrări de laborator:
LL1. Măsurarea parametrilor statici și dinamici ale circuitelor logice digitale
LL2. Studierea bistabilului RS, JK, D și T .
LL3. Studierea compensării tensiunii de offset a amplificatorului operaţional, conectărilor amplificatorului operaţional: inversoare, ne-inversoare şi diferenţiala. Studierea metodelor de măsurare a coeficientului de amplificare
LL4. Măsurarea rezistenţelor şi curenţilor de intrare al amplificatorului operational. Studierea parametrilor dependenţi de timp ale amplificatorului operațional.
Încărcare - Lucrări de laborator
Practica
S1. Rezolvarea problemelor la tema: calcularea parametrilor elementului TTL cu inversor simplu, TTL cu inversor compus, TTL Schottky și elementelor ECL
S2. Probleme pe bază de scheme elecrice cu AO. Sumatorul, configurația inversoare, neinversoare și diferențială, precum și combinația acestora
S3. Rolul condensatoarelor în circuitele electrice
S4. Măsurarea curentului electric printr-o sarcină.
S5. Convertoare de tensiune de tip DC-DC. Aplicații practice pe bază de MC34063A.
S6. Temporizatorul seria 555. Aplicații practice pentru modul astabil.
S7. Convertoare de tip RMS-DC pe bază de amplificatoare operaționale.